Illegal gunmen pose threat to Baghlan security

 
پلخمری(پژواک، ١٦جدی ٩٢): مسوولان امنيتى و پروسۀ داياگ، از موجوديت افراد مسلح غيرقانونى در ولايت بغلان ابراز نگرانى نموده؛ اما ميگويند که بخاطر جمع آوری این سلاح ها، برنامه هايی دارند که تا فرارسیدن انتخابات عملی خواهد شد.
مل پاسوال امین الله "امرخیل" قوماندان امنیۀ بغلان، در نشست خبرى امروز، بعد از سپردن ٢٤ ميل سلاح به پروسۀ داياگ(انحلال گروپ هاى مسلح غيرقانونى)، گفت که حدود یکهزار میل سلاح غیرقانونی، نزد افراد مسلح دراین ولایت وجود دارد.
وى افزود که این سلاح ها در ولسوالی های اندراب، نهرین و اکثراً در ولسوالى بغلان مرکزى موجود بوده و باعث نگرانى نيروهاى امنيتى مى باشد.
اما امرخيل علاوه کرد که قوماندانی امینه، بخاطر جمع آوری این سلاح ها از نزد افراد، برنامه هايی را روى دست دارد که تا فرارسیدن انتخابات ١٦ حمل سال ١٣٩٣ عملی خواهد شد.
اين درحالى است که قبل از این، مردم ولایت بغلان از موجویت افراد مسلح غيرقانونى شکایت نموده، گفته بودند که بیش از ٢٠ تن، توسط این افراد درين ولايت به قتل رسيده اند.
همچنان هفتۀ گذشته، شمارى از نمايندگان ولسوالى بغلان مرکزى تجمع نموده و هشدار دادند که موجوديت افراد مسلح غيرقانونى، ميتواند انتخابات را درين ولسوالى به چالش بکشاند.
الیاس "اثر" یکتن از فعالان جامعه مدنی، به آژانس خبرى پژواک گفت که آنها از موجویت افراد مسلح غیرقانونى و گشت و گذار آنان در داخل شهر پلخمرى نيز نگرانی هايی داشته اند.
وى افزود: "ما از گفته های قوماندان امینه حمایت میکنم؛ مشروط براینکه پوليس این بار به گفته هایش عمل کرده و اقدامات لازم نمايد؛ تا مردم بتوانند در فضاى امن در انتخابات اشتراک کنند."
دگروال لالا گل مسوول داياگ در بغلان نيز از موجوديت افراد مسلح، ابراز نگرانى نموده گفت که اميد است نيروهاى امنيتى، تمام سلاح هاى غيرقانونى را جمع کنند که در تامين امنيت موثر واقع ميشود.
وى تحويلگيرى ٢٤ ميل سلاح به شمول کلاشنکوف، صد تکه و... را از قوماندانى امنيه، گام مثبت در راستاى تامين امنيت دانسته، افزود که از آغاز پروسۀ داياگ تا حال، حدود يکهزار ميل سلاح و صدها تُن مهمات مختلف النوع در ولايت بغلان، به اين پروسه سپرده شده است.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.