پکتيا کې ٥٧ زره کسانو د رايې ورکولو کارتونه اخيستي

 
گردیز (پژواک، ١٥ عقرب ٩٢): مسوولین کمیسیون مستقل انتخابات ولایت پکتیا میگویند که پروسۀ ثبت نام رای دهندگان این ولایت، نسبت به برخى ولایات دیگر به شکل خوب پیش میرود.
شیرعلی فیضی مسوول آگاهی عامۀ کمیسیون مستقل انتخابات ولایت یادشده، به آژانس خبری پژواک گفت که در چند ماه گذشته، پروسۀ ثبت نام رای دهندگان، به شکل خوب جریان دارد و حدود ٥٧ هزار تن، که ٢٤ هزاتن شانرا زنان تشکیل میدهند، کارت رای دهی اخذ کرده اند.
فیضی افزود که پروسۀ ثبت نام پکتیا، نسبت به پکتیکا به شکل خوب جریان دارد و مردم این ولایت ده هزار کارت بیشتر، نسبت به پکتیکا اخذ کرده اند.
به گفتۀ فیضی، گروه های سیار، پروسۀ جاری ثبت نام را دوچند تسریع خواهند کرد؛ تا مردم در جاهای دورافتاده که به مرکز توزیع کارت رای دهی دسترسی ندارند، کارت اخذ کنند.
شماری از باشندگان ولایت پکتیا میگویند که فرارسیدن موسم زمستان، در اخذ کارت رای دهی رول مهم بازی کرده و مردم به این خاطر، علاقۀ بیشترى به اخذ کارت رای دهی پیدا کرده اند، که تهدیدات امنیتی کاهش یافته است.
آنها میگویند که کمیسیون مستقل انتخابات، باید مدت توزیع کارت رای دهی را تمدید کرده و پروگرام های بیشترى را در این عرصه راه اندازی کند.
حاجی ظاهر یکتن از بزرگان قومی ولسوالی څمکنى این ولایت گفت که چند ماه قبل، مردم به اخذ کارت رای دهی علاقه نشان نمیدادند؛ اما اکنون که زمستان در حال فرارسیدن است، تهدیدات امنیتی کاهش یافته و مردم، کارت رای دهی بیشتر اخذ میکنند.
 موصوف از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که در این بخش، پروگرام های زیادی را راه اندازى کند و مدت آنرا در قرا و قصبات  تمدید نماید.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.