Residents rescue 5 kidnapped engineers

 
پلخمرى (پژواک، ٦ سنبله ٩٢): مردم  ولايت بغلان، پنج انجنير به شمول يک تبعۀ خارجى را در ولسوالى تاله و برفک، از چنگ ريايندگان مسلح رها کردند.
افراد مسلح، دو انجنير وزارت انرژى و آب به شمول يک تبعۀ هندى را که از ولايت باميان به کابل برميگشتند، ديروز؛ و سه انجنير وزارت معادن را دو هفته قبل در ولسوالى تاله و برفک اختطاف کرده بودند.
سمونمل کريم داد قوماندان امنيۀ تاله وبرفک ميگويد که يکى آنها تبعۀ هندى بوده و در منطقۀ برفک بالا، نگهدارى مى شدند.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که مردم، براين منطقه يورش بردند و تمام پنج انجينر را از چنگ ربايندگان آزاد نمودند.
قوماندان امنيۀ تاله و برفک افزود که مردم، از خود شجاعت نشان داده و کار شان قابل تقدير است.
سمونمل کريم داد گفت که پوليس، درجريان بود واگر ضرورت ميشد، بامردم همکارى ميکرد؛ اما ضرورت احساس نشد.
محمد عزيز يکى از متنفذين محل که دراين حملۀ مردمى شرکت داشت، به پژواک گفت: ((اول دو انجنير به شمول هندى را آزاد کرديم، بعداً که جاى سه انجنير ديگر هم معلوم شد، آنها را هم از چنگ اختطافگران رها نموديم.))
وى علاوه کرد که اين انجنيران، در يک زيرزمينى نگهدارى ميشدند و ربايندگان در وقت حملۀ مردم، فرارکرده بودند و کدام درگيرى صورت نگرفته است.
سلطان محمد عبادى والى بغلان گفت که آنها همواره به کارمندان دولتى گفته اند که در وقت سفر، نيروهاى امنيتى را در جريان بگذارند؛ اما اين انجنيران خودسرانه سفر کرده بودند.
سه انجنير وزارت معادن، پس از سروى معادن زغال سنگ از ولسوالى تاله و برفک بر ميگشتند که همراه با موتر پارادو اختطاف گرديدند و مقامات بغلان ميگفتند که تلاش ها براى رهايى آنان جريان دارد.
تاله و برفک، در حدود ١٢٠كيلومترى پلخمرى مرکز بغلان واقع بوده و با ولسوالی سیغان ولایت بامیان سرحد دارد.
گفتنى است که هفتۀ گذشته، دو تبعۀ خارجى شامل يک زن کانادايى و يک مرد پاکستانى مربوط شبکۀ انکشافی آغاخان که در نزديک بند امير باميان ربوده شده بودند، پس از سه روز توسط نيروهاى امنيتى آزاد شده و چهار فرد مسلح در پيوند به قضيه بازداشت گرديد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.