ISAF accused of nabbing public rep’s relatives

 
پلخمرى (پژواک،٣ سنبله٩٢): مسوولان محلى ميگويند که نيروهاى آيساف، سه تن را به ظن همکارى با طالبان مسلح دستگير نموده؛ اما يک عضو شوراى ولايتى بغلان، آنها را افراد مُلکى و عمليات را خودسرانه خوانده و از آن انتقاد ميکند.
جاويد بشارت مسوول مطبوعات قوماندانى امنيۀ بغلان، در نشست خبرى امروز گفت که اين سه تن، در جريان عمليات شب گذشتۀ آيساف در ولسوالى بُرکه، بازداشت گرديده است.
وى افزود که هنوز هويت دستگير شدگان معلوم نيست و تحقيقات در زمينه آغاز شده است.
وزارت دفاع نيز با نشر خبرنامه اى ميگويد که در جریان عملیات تصفیوی نیروهاى اردوى ملى در ولسوالی بورکه، سه مخالف مظنون دستگیر شده و درین عملیات؛ یک میل کلاشنکوف، یک تفنگچه دستی و یکپایه مخابره ایکم به دست آمده است.
اما حاجى محمد عضو شوراى ولايتى بغلان و باشندۀ ولسوالى بُرکه، اين عمليات را خودسرانه خوانده، ادعا ميکند که دستگير شدگان، افراد مُلکى بوده و با طالبان هيچ رابطه اى نداشتند.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که عساکر آيساف، شب گذشته در قريه چپۀ ولسوالى بُرکه، عمليات نموده و کاکا و دوتن از اقارب ديگر وى را بازداشت نموده اند.
اين عضو شوراى ولايتى، با انتقاد شديد ازين عمليات افزود: "يروهاى آيساف بخاطر راپورهاى غلط، کورکورانه عمليات ميکنند."
به گفتۀ حاجى محمد، عساکر آيساف درين عمليات از بمب هاى دستى نيز استفاده نموده که بر اثر آن، دروازه و ديوارهاى يک خانه نيز تخريب شده است.
اما وزارت دفاع، با نشر خبرنامه اى ميگويد که  نیروهاى اردوى ملى، در  جريان عمليات تصفيوى در ولسوالی بورکه، سه مخالف مظنون را دستگیر کرده و  یک میل کلاشنکوف، یک تفنگچۀ دستی و یکپایه مخابرۀ ایکم  را به دست آورده اند.
نيروهاى آيساف نيز اين عمليات را مختص به نيروهاى اردوى ملى خوانده اند.
مسوول مطبوعات قوماندانى امنيۀ بغلان، از کشف و به دست آمدن يک تُن مهمات در ولسوالى هاى خوست و جلگۀ اين ولايت نيز خبر داده، گفت که اين مهمات؛ شامل ١٧ فير مرمى BM1، ٢٧ مرمى هاوان و ١٧ صندوق مرمى دهشکه مى باشد.
بشارت افزود که اين مرمى ها توسط مخالفان مسلح، به هدف اعمال تخريبى جابجا گرديده بود، که
کسى در رابطه دستگير نشده؛ اما تحقيقات در زمينه جريان دارد.
اين درحالى است که هفتۀ گذشته، شمارى از مردم قريۀ وردک هاى منطقۀ جوى نو شهر پلخمرى مرکز ولايت بغلان، ادعا کرده بودند که نيروهاى اردوى ملى و آيساف درعمليات خودسرانه، دست ها و چشمان ده ها تن را بسته کرده و آنها را به مدت يک شب، بازداشت نموده اند.
بعد ازين واقعه، رياست جمهورى هيئت حقيقت ياب را به بغلان اعزام کرد.
اما اردوى ملى گفته بود که بخاطر تدابير امنيتى، از تعداد محدودى مردم محل بازجويى صورت گرفت و آنها عجالتاً در يک محل نگهدارى ميشدند که پس از ختم عمليات، رها گرديدند.
از جانب ديگر، دفتر مطبوعات آيساف در کابل گفته بود که آنها تا حال در مورد  اين عمليات، گزارشى   دريافت نکرده اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.