Rudd visits Uruzgan; vows continued aid

 
ترينکوت (پژواک، ٥ اسد ٩٢): يک هئيت بلند رتبۀ کشور استراليا، به رهبرى کيون راد صدراعظم اين کشور، از ولايت ارزگان ديدار کرد.
 عبدالله همت سخنگوى والى ارزگان، امروز (٥ اسد) به آژانس خبرى پژواک گفت که برعلاوۀ صدراعظم، نمايندگان وزارت دفاع، مشاور امنيت ملى و سفير اين کشور، در افغانستان شامل اين هيئت بودند.
 وى افزود که آنها امروز طور ناگهانى، به ترينکوت آمده و برعلاوۀ نيروهاى اين کشور در ارزگان، با اميرمحمد آخندزاده والى اين ولايت نيز ديدار کردند.
 موصوف گفت که والى در جريان اين ديدار، به آنها در مورد وضع امنيتى اين ولايت معلومات داد، از کمک هاى همه جانبۀ آستراليا دراين ولايت تشکر کرد و کمک هاى آستراليا را به افغانستان بخصوص به اين ولايت، فراموش نشدنى خواند.
 والى، امنيت اين ولايت را قابل اطمينان دانسته افزود: گرچه مخالفين مسلح در اين اواخر ميخواستند تا بعضى مناطق اين ولايت را زير تهديد جدى بياورند؛ اما نيروهاى ملى افغان، از مناطق خود بطور خوب دفاع نموده و مخالفين مسلح را با شکست رو به رو کردند.
 وی خرابی شاهراه های بزرگ ارزگان را یکی از مشکلات اساسی این ولایت شمرد که از اثر آن، مردم با مشکلات فروان، مواجه اند.
 کیون راد، پیشرفت های همه جانبۀ ولایت ارزگان بخصوص در بخش بازسازی را ستایش کرده و از تلاش های اداره ولایتی نیز ستایش نمود.
 وى از کمک های دوامدار خود به دولت افغانستان و بخصوص مردم  ولایت ارزگان اطمینان داد و افزود که آنها به کمک های خود ادامه خواهند داد.
  صدراعظم استرالیا گفت: زمانیکه وی وزیر خارجۀ استرالیا بود، چند بار به ولایت ارزگان سفر کرده؛ اما این نخستین بار است که به حیث صدراعظم به این ولایت سفر میکند.
 قابل یادآوری است که مسوولیت تیم بازسازی ولایتی (پی آر تی) ارزگان، به دوش نیروهای آسترالیايى میباشد.
 این کشور، تحت رهبری آیساف ١٥ صد سرباز در افغانستان دارد، که تاحال ٤٠ سرباز آن در افغانستان کشته شده است.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.