بيش از دوصد خانواده بر اثر جنگ در بغلان مرکزى بيجا شده اند

 
پلخمرى(پژواک، ١٥ سرطان٩٢): سه مخالف مسلح، در جريان عمليات نيروهاى امنيتى در ولسوالى بغلان مرکزى از پا درآمده و بيش از دوصد خانواده، بيجا شده اند.
اين عمليات، زير نام (عقاب) با شرکت نيروهاى اردو و پوليس ملى، از سه روز بدينسو در مناطق ذکرخيل و همت خيل بغلان مرکزى به راه افتاده است.
جاويد بشارت مسوول مطبوعات قوماندانى امنيۀ ولايت بغلان، به آژانس خبرى پژواک گفت که بر اثر عمليات، تا حال سه طالب مسلح به قتل رسيده و چهار تن ديگر جراحت برداشته است.
وى افزود که ١٠ قريه نيز از وجود مخالفان مسلح، پاک شده و عمليات تا پاکسازى ساحات باقيمانده، دوام خواهد کرد.
اما مردم محل، شکايت دارند که آنها بخاطر مصوون بودن خود، مجبور به ترک منازل خود شده اند.
ارباب عباس باشندۀ قريه ذکرخيل به پژواک گفت که ٢٨٠ خانواده از قريه هاى ذکرخيل و همت خيل، به ساحات ديگر مانند شهر کهنه و شهر جديد بغلان مرکزى، متوارى گرديده اند.
وى افزود: "خودم با ده فاميل از خويش و قوم خود، به قريۀ منگل ها رفته ايم."
اين موسفيد علاوه کرد که مخالفان مسلح، در يک منطقۀ جنگلزار موقعيت دارند و اگرچه در عمليات به مردم آسيب نرسيده؛ اما مردم از ترس اينکه سلاح ثقيلۀ طرفين درگيرى به منازل شان اصابت نکند، ناگزير به ترک خانه هاى خود شده اند.
شهاب الدين باشندۀ قريۀ همت خيل که با خانوادۀ خود متوارى شده است نيز با ابراز نگرانى گفت که حالا فصل حاصلگيرى از زمين هاى زراعتى است و درگيرى باعث شده که آنها حاصلات خود را برداشته نتوانند.
وى از دولت خواست که بعد از تصفيۀ مناطق، نگذارد که مخالفان مسلح دوباره برگردند؛ زيرا مخالفان در گذشته پس از عمليات نيروهاى دولتى، دوباره از ولسوالى چهاردرۀ کندز و ولسوالى برکۀ بغلان به اين قريه ها آمده و دست به ناامنى مى زدند.
اما مسوول مطبوعات قوماندانى امنيۀ بغلان ميگويد که يک مرکز نظامى و پوسته هاى امنيتى در بغلان مرکزى وجود دارد و تصميم جدى اتخاذ شده است که ديگر امکان برگشت مخالفان مسلح منتفى گردد.
وى خاطرنشان کرد که امنيت در اين ساحات، به زودى تامين گرديده و زمينۀ برگشت بيجاشدگان نيز فراهم خواهد شد.
طالبان مسلح، تا حال در اين مورد چيزى نگفته اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.