تعقيب دوم- شهر لشکرگاه (پژواک، ١٧ میزان ٩٧): در نتیجه یک حملۀ انتحاری بر دفتر کمپاين انتخاباتى  ولسی جرگه در لشکرگاه مرکز هلمند، به شمول يک نامزد هشت تن کشته و ۱۲ تن دیگر زخم برداشتند.
امروز بعد از چاشت حوالی ساعت دو و نیم در نزديکی دفتر محمد اڅکزي نامزد ولسی جرگه در مربوطات حوزۀ اول امنیتی شهر لشکرگاه، انفجار صورت گرفت.
تورن جنرال عبدالرازق یعقوبی قوماندان امنیۀ هلمند، به آژانس خبری پژواک گفت که در این حمله، هفت تن کشته شده و ۱۲ تن دیگر جراحت برداشته اند.
از سوی دیگر، محمد یاسین خان والی هلمند گفت که در این رویداد، به شمول صالح محمد اڅکزي هشت تن کشته شده و ۱۱ تن دیگر زخم برداشته اند.
وی افزود که به ادارات کشفی دستور داده که در رابطه به این رویداد، تحقیقات جدی انجام دهد و عاملین آن را دستگیر کند.
از طرف دیگر، کارکنان شفاخانۀ ایمرجنسی در هلمند میگویند که از محل رویداد، به آنها هشت جسد و ۱۱ فرد زخمی آورده شده اند.
محمد اشرف غنی رییس جمهور، این حمله را تقبح کرده و گفته است: "افغانها که به مردم سالاری و آیندۀ روشن خود باور دارند، تروریستان و حامیان آنها را اجازه نخواهند داد که مردم سالاری را در افغانستان بطی کنند."
وی به ارگان های امنیتی و دفاعی کشور دستور داده است که به پروسۀ کمپاین انتخاباتی و حفظ امنیت نامزدان توجه بیشتر داشته باشند؛ تا نامزدان در فضای امن، برنامه های انتخاباتی خود را با مردم شریک سازند.
مسئولیت این حمله را تا هنوز کسی به عهده نگرفته است.
قابل یادآوری است که حدود ۱۰ روز قبل، بر دوست محمد خدمتگار نامزد دیگر ولسی جرگه د رهلمند نیز حملۀ مسلحانه رخ داد، که از اثر آن موصوف زخمی شد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.