ګرديوال : د ننګرهار امنيت ورځ تر بلې خرابيږي

 
جلال اباد (پژواک، ٢٠ اسد ٩٢): محمد حنيف گرديوال معاون والى ننگرهار ميگويد که مشکلات امنيتى در اين ولايت با گذشت هر روز بيشتر می شوند.
گرديوال در یک مصاحبه اختصاصی با آژانس خبرى پژواک گفت که همزمان با افزایش مشکلات امنيتى در سراسر کشور، وضعيت امنيتى در ننگرهار نیز  خراب شده است.
وى گفت:" از این که امنیت ننگرهار نسبت به دو سال پیش خراب تر شده است، هيچکس نمی تواند چشم پوشی کند."
گردیوال از افزایش تحرکات مخالفين نسبت به گذشته  خبر داد اما در مورد علت آن توضیح نداد.
معاون والی ننگرهار گفت:" مساجد، اماکن مقدس و قبرستان های ما ديگر محفوظ نيست و این یکی دیگر از مشکلات ماست."
به گفتۀ وى، در اين اواخر یک جنگ کورکورانه از سوی مخالفان مسلح آغاز شده اما نيروهاى امنيتى تمام تلاش خود را بخرج می دهند تا وضعیت را بهتر بسازند.
محمد حنيف گرديوال وجود مشکلات اداری در این ولایت را نیز تائید کرد اما تاکید نمود که اداره محلی تلاش های خود را برای کاهش این مشکلات انجام می دهد.
وى گفت " برنامه ما این است که مجالس ادارى را در  آينده در ولسوالى ها بگيريم تا همه مسئولين  دولتی در ولسوالى ها گردهم بیایند."
این مقام محلی ننگرهار در پاسخ اين سوال که گفته می شود شمارى از ولسوالان به اساس روابط تعين شده اند و بعضى از انها به اداره محلی سهم نیز می دهند گفت که این ولسوالان از سوى ادارۀ مستقل ارگان هاى محلى تعيین شده و حکم کارشان منظور شده است.
گردیوال اما گفت که شمارى از این ولسوال ها به اساس "مجبوريت"  و بخاطر این که" مؤثر" بوده اند در بعضى ولسوالى ها تعيین شده اند.
معاون والی ننگرهار به طور نمونه از  هميشه گل، ولسوال دوربابا نام برد و گفت که این فرد سواد ندارد اما بخاطر این که یک فرد با نفوذ است، در این پست گماشته شده است.