"بعضى وکلا از پوليس به حيث چوپان استفاده ميکنند"

شبرغان(پژواک، ٢٥سنبله٩٤): ریيس شورای ولایتی جوزجان میگوید که تعدادى از اعضاى ولسى جرگه، پولیس ملى را برای چراندن مواشی شان استخدام کرده و از آنها به حيث چوپان کار ميگيرند.
مولوی عبدالحی "حیات" که امروز در مراسم تقدير از منسوبین پولیس ملى صحبت ميکرد، با بر آشفتگى گفت که اين وکلا برخی دیگر منسوبین نیروهای امنیتی را به چهار ولایت دورتر ازجوزجان میفرستند و بخاطر تامین امنیت ولایات از آنها کار ميگيرند.
وى نام کدام عضو ولسى جرگه را مشخص نکرد و افزود که اين سربازان، از ولايت جوزجان معاش ميگيرند؛ اما در خدمت وکلا در ولايات ديگر بوده وبراى آنها کار شاقه و چوپانى مينمايند.
مولوى حیات تصريح کرد که سهمیه نیروهای امنیتی هر ولایت مشخص است و نباید از این سربازان و افسران، در ولایات دیگر استحصال وظیفه شود.
وى گفت: "اگر این افراد کمیت سی تا چهل نفری را هم دارند، باید در همین ولایت برای تامین امنیت به وظیفه توظیف شوند نه در ولایت دیگری . "
رييس شوراى ولايتى از ولایاتی که منسوبین نیرو های امنیتی جهت تامین امنیت گماشته شده اند نيز نام نبرد و تصریح کرد که جوزجان، خود با کمیت منسوبین نیرو های امنیتی مواجه است و این افراد که از جوزجان به ولایات دیگر برای اجرای وظایف گماشته شده اند، در بدل یک مزد برای دو ولایت کار میکنند که امر مناسبی نیست.
لطف الله عزیزی والی جوزجان دراین محفل، به انتقادات رييس شوراى ولايتى توجه نکرده و بيشتر روی عملکرد طالبان تمرکز داشت وطالبان را افراد بی غیرت خطاب کرد و گفت که آنان برای کشتار مردم کمر بسته اند و باید ازاين عملکرد، خودداری کنند. "
به گفتۀ وى، هیچ عمل طالبان باکرامت انسانی واسلامی برابر نیست، آنها انجنیرانى را که برای سرکسازی توظیف اند، از موتر پیاده کرده  ومیکشند .
در ختم  محفل، ده تن از منسوبین پولیس ملى از طرف هیئت اعزامی وزارت داخله مورد تقدیر قرار گرفتند .
سمونوال عبدالحفيظ خاشى آمر امنيت قوماندانى امنيۀ جوزجان، درپاسخ به پرسش آژانس خبرى پژواک که  شماری ازافراد پولیس به ولایات دیگر توظیف اند؟ ابراز بی اطلاعی نمود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.