محمد هاشم زارع به حيث والى سمنگان آغاز به کار کرد

ایبک (پژواک،٢٧ جوزا ٩٤): محمدهاشم زارع، در مراسم معرفى اش به حيث والى سمنگان، ضمن اعلام  حمايت از آزادى بيان و رسانه ها گفت که در همکارى با مرد، در راستاى تامين امنيت و بهتر شدن زندگى مردم سمنگان تلاش خواهد کرد. 
محمدهاشم زارع، که در ١٦ جوزا از سوى رييس جمهور به حيث والى سمنگان تعيين شده، امروز طى مراسمى از سوى محمدنادر يما معين تخنيکى و پاليسى اداره مستقل ارگانهاى  محلى، به مردم و کارمندان اداره هاى دولتى اين ولايت معرفى گرديد و آغاز به کار کرد.
يما از اعضاى شوراى ولايتى، کارمندان دولت و تمام مردم اين ولايت خواست تا در تامین امنیت، تحکیم حاکمیت قانون، مبارزه با فساد اداری، نزدیک ساختن روابط مردم با دولت، حکومتداری خوب و عرضه خدمات عامه با والی جدید همکاری نمایند.
محمد هاشم زارع، والی جدید سمنگان گفت که در همکاری با مردم  برای تامین صلح و امنیت، مبارزه بافساد اداری، تامین حقوق اتباع، تطبیق پروژه های انکشافی، مساعد ساختن زمینه کار برای بیکاران، حفظ وحدت ملی، انکشاف تعلیم و تربیه، مدرنیزه ساختن زراعت و بهبود وضعیت صحت عامه در اين ولايت کار خواهد کرد.
 وى به مردم سمنگان اطمينان داد که اگر کارمندان دولت در وظایف شان تعلل کنند، با برخورد جدى او روبرو خواهند شد.
زارع بر تامين امنيت سمنگان تاکيد کرد و از مخالفین مسلح دولت خواست تا دست از خشونت بردارند و با  پروسه صلح بپیوندند . 
اين در حالى است که در اين اواخر، تحرکات مخالفين مسلح در برخى مناطق ايبک مرکز اين ولايت و ولسوالی هاى دره صوف پايین، روی دوآب، حضرت سلطان بيشتر شده است.
 وى حمايتش را از آزادى بيان اعلام داشته افزود: "من به دیموکراسی و آزادی بیان اعتقاد دارم، به همین دلیل رسانه های سمنگان و کشور حق دارند هر آن چیزی که در جامعه حقیقت دارد، آن را مطابق به معیارهای ژوناليزم، توام با پیشرفت ها، کمی وکاستی های جامعه به نشر برسانند واطلاع رسانی کنند."
سید عبدالعلیم سادات رییس شورای ولایتی سمنگان نيز در اين مراسم صحبت نموده از والى جديد خواست تا به پروژه هاى زيربنايى و انکشافى در اين ولايت توجه کند.
وى گفت که به قيرريزى سرک ولسوالی های دره صوف بالا، دره صوف پايین، خرم سارباغ و روی دوآب توجه نشده است.
به گفته وى، اين در حالى است که  بزرگترین معادن زغال سنگ کشور در ولسوالی هاى دره صوف بالا و روی دوآب این ولایت موقعیت دارد و دولت سالانه ازاین معادن بیش از ٢.٥ ميليارد افغانى عايد دارد.
 سادات می‌گوید که به دليل نبود سرک مناسب، مردم اين ولسوالى ها در رفت و آمد و حين انتقال زغال سنگ دچار مشکل اند.
همچنان رييس شوراى ولايتى افزود که ساخت سرک هاى داخل شهر ايبک، بندهاى آبگردان "قچن دره" در ايبک و "آبکلی" در ولسوالى خرم سارباغ نيز از پروژه هايى است که به عملى شدن آن توجه شود.
وى نبود شفاخانه هاى نسايی ولادی و اطفال، استدیوم معیاری برای ورزشکاران، سردخانه براى نگهداری میوه باغداران، تعمیر مناسب براى ولسوالی های دره صوف بالا وپايین را از نيازمندى هاى اين ولايت خواند.
موصوف از والى خواست تا در کنار تامين حقوق زنان، براى رفع اين نيازمندى ها تلاش کند.
قاری سیف الدین سعادت منشی شورای علماى سمنگان در اين مراسم گفت که دشمنان داخلى و خارجى افغانستان با استفاده از نام جهاد در تلاش تحقق اهداف شان می‌باشند.
وى از مقام‌هاى حکومت خواست تا شمارى از واليان و رؤساى ادارات ولايتى را از بین علمای دينى مقرر کنند و براى هر والى، يک تن از علماى دينى را به حيث مشاور بگمارد تا واليان از مشوره هاى علما در راستاى تطبيق شريعت و حکومتدارى خوب مستفيد شوند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.