"هدف اساسى ام مبارزه با فساد و تامين امنيت است"

زرنج (پژواک،١٠جوزا٩٤): انجنير سمیع الله که امروز رسماً به حيث والى نيمروز معرفى شد، گفت که اگر يک روزهم دراين مقام باشد، برضد فساد مبارزه ميکند و در تامين امنيت مى کوشد.
وى که سابق معین وزارت انرژی و آب بود ونظر به پيشنهاد ادارۀ عمومى ارگانهای محل و منظوری ریاست جمهوری، به اين سمت مقرر گردیده، در محفل معرفى خود گفت که مديريت منابع آب و تنظيم موثر آن را روى دست ميگيرد و از هدر رفتن آب جلوگيرى ميکند.
والى جديد، به پروژۀ بزرگ بند کمال خان اشاره کرده، افزود که مرحلۀ اول بند کمال خان تکميل شده،٨٠ درصد مرحلۀ دوم آن به پيش رفته و رييس جمهور اشرف غنى وعده نموده که مرحلۀ سوم اين بند نيز تکميل و به بهره بردارى سپرده شود.
بند کمال خان یکی ازپروژه هاى زيربنايى کشور در ولسوالی چهاربرجک  نيمروز بالای دریای هلمند به هزينۀ مجموعى بيش از يکصد ميليون دالر ازکمک بانک جهانى اعمار ميگردد و يکصدهزارهکتارزمين را آبيارى وبيش ازهشت ميگاوات برق توليد ميکند.
والى جديد نيمروز گفت: "توجه به رسانه ها از اولويت کارى من است، رسانه ها مشکلات و خرابى ها در ادارات و هرجاى ديگرى را که وجود دارد، به گوش مقامات دولتى برسانند تا مسوولان به آن رسيدگى کنند."
وى تصريح کرد که اگر يکروز هم دراين مقام  باشد، با فساد ادارى مبارزه جدى کرده و درتامين امنيت کوشش ميکند.
انجنير سميع الله  گفت که امنيت ولسوالى هاى خاشرود و دلارام را که مخالفان مسلح درآنجا فعاليت دارند، تامين نموده و اگرکار کرده نتواند، احتياج به اين نيست که مردم بگويند که وظيفه را ترک کند، خودش نيمروز را ترک ميکند.
برخى وکلا، متنفذين و نهادهاى مدنى مشکلات مردم را به والى جديد بيان کردند.
عبدالهادى بيدار عضو جامعۀ مدنى گفت که در نيمروز، مردم به کلينيک هاى صحى معيارى، تداوى معتادان که اکثراً ازايران به نيمروز برميگردند و يا رد مرز مى شوند نياز دارند.
وى جلوگيرى ازفساد ادارى، کشت و قاچاق مواد مخدر و تهيه آب آشاميدنى را از اجزاى ديگر مسووليت هاى مقامات محلى دانست.
اين درحالى است که  آب اکثر مناطق نيمروز شور بوده و مردم، آب شيرين را در بدل پول خريدارى نموده و يا از جاهاى دور به خانه انتقال ميدهند.
فرشته، معلم ليسۀ ميرويس خان هوتکى در شهر زرنج مرکز نيمروز گفت که ايجاد پوهنتون دولتى، نياز مبرم است و اکثر مردم توان پرداخت فيس در يگانه پوهنتون خصوصى دراين ولايت را ندارند.
عبدالغفور زورى يکتن از متنفذين نيزگفت که چون پوهنتون دولتى وجود ندارد، دخترانى که ازصنف دوازدهم فارغ ميشوند، خانواده هاى شان نمى گذارند که در پوهنتون هاى ساير ولايات تحصيل نمايند؛ به همين علت، بايد پوهنتون دولتى تاسيس گردد.
شايان ذکر است که قبل ازاين، امیرمحمد آخند زاده بيش ازيکسال به حيث والى نيمروز و دراين اواخر به حيث سرپرست ولايت ايفاى وظيفه مى نمود.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.