د ننګرهار ٤٠٠ ښوونځي ودانۍ نه لري

جلال آباد (پژواک،٦ جوزا ٩٤): رييس شوراى ولايتى ننگرهار مى گويد که در اين ولايت ٤٠٠ مکتب ساختمان ندارد و از وزارت معارف تقاضا نمود تا به سکتور آموزشى اين ولايت توجه مبذول نمايد.
احمدعلى حضرت رييس شوراى ولايتى، اين اظهارات را امروز( ٦جوزا) در نشست امتنانيه اى که از سوى مديريت معارف درمورد وى داير شده بود ابراز داشت.
احمدعلى افزود که در ولايت ننگرهار، حدود ٤٠٠مکتب تعمير ندارد و متعلمين در شرايط نهايت دشوار درس مى خوانند.
به گفتۀ نامبرده، در کنار ادارۀ ولايتى، وزارت معارف بايد در اين ولايت براى مکاتب بدون سرپناه ساختمان اعمار نمايد تا شاگردان از محيط درسى سالم بهره مند شوند.
رييس شوراى ولايتى ياددهانى کرد: "وزارت معارف، بايد در مناطق دوردست استادان مسلکى را به وظايف استخدام نمايد و امتيازات معلمين محلات دور افتاده را افزايش دهد."
احمد على افزود که رياست معارف، بايد کورسهاى قصير المدت را جهت ارتقاى سويۀ علمى استادان داير نمايد؛ زيرا به گفتۀ موصوف "شمار استادان مسلکى در مناطق دورافتاده کم است."
وى از شهروندان ننگرهار خواست تا فرزندان به ويژه دختران شان را شامل مکاتب سازند تا درآينده مصدر خدمت شوند.
از سوى ديگر، تاج الدين چپاو مدير ليسۀ شهيد محمد عارف در ننگرهار، در جريان نشست متذکره به پاس خدمات شايستۀ رييس شوراى ولايتى درعرصۀ معارف، از طرف مديريت شهرى به وى تحسين نامه اهدا نمود.
چپاو گفت که رييس شوراى ولايتى، جلو غصب زمين اين ليسه را گرفته که از اين سبب جلسه امتنانيه را براى وى داير نموده اند.
در واکنش به اظهارات رييس شوراى ولايتى ننگرهار، کبير حقمل رييس نشرات وزارت معارف به آژانس خبرى پژواک گفت که جهت اعمار ساختمان براى مکتب هاى بدون سرپناه، به سطح کشور تلاش هايى را به خرچ داده اند.
نامبرده تاييد نمود که در برخى مناطق کشور، مکاتب فاقد سرپناه است؛ اما به گفتۀ وى: "وزارت معارف در برنامه هاى خود به اين موضوع توجه جدى مبذول داشته و يکى پى ديگراعمار مى نمايد."
محمد آصف شينوارى سخنگوى رياست معارف ننگرهار، قبل از اين پذيرفته بود که در اين ولايت از جمع ٨٩٧ مکتب، حدود ٤٠٠ مکتب آن بدون ساختمان اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.