"جنگ طالبان از مواد مخدر تعذيه مى شود"

شبرغان (پژواک،٦جوزا۹٤): مسوولان امنيتى ولايت جوزجان، ٢٥٠ کيلو موادمخدر را از کسى به دست آوردند که مظنون به همکارى با طالبان خوانده شده است.
پوليس ميگويدکه اين مقدار ترياک، امروز ازيک منزل مسکونى درقريۀ يکه باغ شبرغان مرکز جوزجان کشف و به دست آمد.
مل پاسوال فقير محمدجوزجانى قوماندان امنيۀ جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که ترياک در بسته هاى پلاستيکى توسط محمد نبى در منزل نگهدارى ميشد.
به گفتۀ وى، اين فرد گفته  است که ترياک را مولوى سيد محمد قوماندان طالبان دردشت ليلى از مربوطات ولسوالى قوش تپه، به وى سپرده و هدايت داده بود که انتظار باشد و آنرا به فرد ديگرى که بخانه اش مى آيد، بسپارد.
قوماندان امنيه گفت که هنوز معلوم نيست که اين مقدارترياک به کجا انتقال ميگرديد و تحقيقات درزمينه ادامه دارد.
جوزجانى با ذکر اينکه جنگ طالبان از مواد مخدر تغذيه ميشود، گفت: "اين فرد دوجُرم دارد؛ يکى اينکه مواد مخدر را قاچاق ميکرد و ديگر اينکه طالبان از پول فروش آن درجنگ استفاده ميکردند، که ماازآن جلوگيرى کرديم."
طالبان دراين رابطه چيزى نگفته اند.
مسوولان امنيتى ميگويندکه درچهارماه گذشته ٣٠ مظنون در جوزجان دستگير شده وازنزد آنان صدها کيلومواد مخدر وهشت عراده موتر به دست آمده است.
حليمه صدف،عضو شوراى ولايتى جوزجان گفت که کارکرد نيروهاى امنيتى درخصوص مبارزه با مواد مخدر عالى است.
وى افزود: "ما شاهديم که مديريت مبارزه بامواد مخدرقوماندانى امنيه، فعاليت ثمربخشى دراين راستا داشته وحتى موادمخدر که ازکمربندهاى امنيتى بدخشان وتخار گذشته، آنرا در کمربندهاى امنيتى جوزجان کشف و ضبط نموده اند."

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.