یک طيارۀ کوچک تجسسی در نيمروز کشف و به دست آمد

زرنج(پژواک،١٧ثور٩٤): نيروهاى امنيتى ولايت نيمروز يک طيارۀ کوچک تجسسى را که درآن با کمره فلمبردارى نصب بوده ، کشف و به دست آوردند.
مل پاسوال محمد قسیم جنگلباغ قوماندان امنیه نیمروز به آژانس خبرى پژواک گفت که دراين طياره دو کمره فلمبرداری نصب بوده و می تواند تمام اراضی تحت پوشش خود را عکاسی کند.
وى افزودکه تمام بدنۀ اين طياره که ذریعه بطری حرکت میکند،سالم بوده وهیچ آسیبی ندیده است،اما چون درساختارطياره، تخنیک پیشرفته به کاررفته و پولیس درمورد چيزى نميداند، نمی توان گفت که پرواز کرده می تواند یا نه؟
قوماندان امنیه ميگويدکه یک وسیله دیگر نیز همراه با این طياره به دست آمده است که شکل دايروى داشته و احتمال می رود که ریموت آن باشد.
جنگلباغ گفت که طياره درداخل یک منزل در ناحیه پنجم شهر زرنج مرکز نيمروز جاسازی شده بود که یکتن درپیوند به نگهداری آن باز داشت شده است.تحقیقات پیرامون موضوع ازوى آغازگرديده تا معلوم گردد که طياره از کجا به نیمروز انتقال یافته و هدف ازنگهداری آن چه بوده است؟
یکتن ازمسوولان امنیتی که نخواست نامش ذکرشود،به پژواک گفت که متهم اصلی هنوزباز داشت نشده،ولی رد یابی آغاز گردیده است.
وى علاوه نمود که قصد عاملان این بوده تا طياره را به یکی از کشور های همسایه انتقال و به ٣٠٠ هزار افغانی بفروشند، امااز آن کشور نام نبُرد.
ملا گل احمد احمدی،رییس شورای ولایتی نيمروزميگويد که احتمالاً این طياره جهت عکسبرداری از محلات نظامی و پوسته های امنیتی  جهت بر هم زدن نظم و امنیت در زرنج نگهدارى ميشد.
وى خاطر نشان کرد که اگر پولیس وسایل وتجهیزات لازم داشته باشد موفقيت های بیشتری خواهند داشت.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.