Architects of Jalalabad carnage, Angeza's killer held

جلال آباد (پژواک، ١٤ ثور٩٤): رياست عمومى امنيت ملى اعلام کرد که عاملان حملۀ انتحارى در مقابل کابلبانک شهر جلال آباد و قاتلان انگيزه شينوارى عضو شوراى ولايتى را دستگير کرده اند.
به تاريخ ٢٩ حمل سال جارى، حملۀ انتحارى در مقابل دروازۀ کابل  که در حومۀ رياست شاروالى شهر  جلال آباد موقعيت دارد، صورت گرفت که در نتيجه ٣٥ تن کشته شدند و ١٢٤ تن ديگر جراحت برداشتند.
قبل از اين، انگيزه شينوارى وکيل شوراى ولايتى ننگرهار، در انفجار ماين مقناطيسى شديداً جراحت برداشت و بعداً در شفاخانه جان داد.
حسيب الله صديقى سخنگوى رياست عمومى امنيت ملى، در نشست خبرى امروز درشهر جلال آباد گفت که ديروز پنج تن مربوط گروپ قوماندان زاهدالله مشهور به سيف الله، به اتهام اين حملات درمنطقۀ بيز اکمالاتى ولسوالى بهسود دستگير شده اند.
 وى از دستگير شدگان به نام هاى انعام الله، فرمان الله، شهاب الدين، حميدالله و عبدالغفور مشهور به ساحل ياد کرد و افزود: "بازداشت شدگان در رويداد کابلبانک، ترور انگيزه شينوارى، قتل پنج استاد اکادمى پوليس، حمله برسربازان امنيت ملى و انفجار در زيارت دولکى بابا دست داشتند."
صديقى علاوه کردکه اين افراد قصد داشتند که در وقت اداى نماز جمعۀ آينده، درمسجد گمرک شهر جلال آباد، انفجار انجام دهند.
سخنگوى رياست عمومى امنيت ملى در پاسخ به اين پرسش که نخست، مسووليت حملۀ انتحارى مقابل کابلبانک را گروه داعش به دوش گرفته بود؟ گفت: "دستگير شدگان، طالبان مسلح اند و به داعش بستگى ندارند، امکان دارد که در پيوند به اين قضيه تا شام امروز، تعداد ديگرى از افراد را نيز دستگير کنيم."
 رياست امنيت ملى، افراد دستگير شده را به رسانه ها نيز نشان داد.
همچنان مسوولان رياست امنيت ملى گفتند که از نزد اين افراد، يک ماين مقناطيسى، پنج عدد کپسول، يک تفنگچۀ بى صدا، يک ريموت کنترول و يک اندازه کپسول ثانيه سوز نيز به دست آمده است.
از سوى ديگر در خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعات مقام ولايت ننگرهار نشر شده، آمده است که افراد بازداشت شده، به جرم خود اعتراف نموده و تحقيقات بيشتر از آنها جريان دارد.
درخبرنامه گفته شده است که با دستگيرى اين افراد، جلو يک رويداد بزرگ و خونين در شهر جلال آباد گرفته شده است.
 جاويد زمان عضو شوراى ولايتى ننگرهار، درحاشيۀ اين نشست خبرى، به آژانس خبرى پژواک گفت که ازاين دستاورد امنيت ملى خرسند بوده و اميد جلوگيرى از حوادث نظير آنرا دارند.
وى علاوه نمود: "اين جاى خوشحالى است که قاتلان انگيزه شينوارى و عاملان رويداد کابلبانک، به چنگ قانون افتاده اند."
قابل ذکر است که رياست امنيت ملى ننگرهار، هفتۀ گذشته يک انتحارى و يک تنظيم کنندۀ حملات انتحارى را نيز دستگير کرده بود.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.