حق بيان :له تښتول شوو ٣١کسانو څخه يوتن په خپل مرګ مړ اوبل تښتونکو وژلى

قلات (پژواک، ١٧حمل ٩٤): رييس شوراى ولايتى زابل ميگويد که از جملۀ ٣١ مسافر ربوده شده، يکتن به مرگ طبيعى جان باخته؛ اما يکتن ديگر را اختطافگران کشته اند.
 حدودچهل روز ميشود که ٣١ مسافرى که به کابل مى آمدند، در ولسوالى شاه جوى ولايت زابل (شاهراه کندهار-کابل) توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شده و تاحال از سرنوشت شان خبرى نيست.
گفته ميشود که آنها در ولسوالى هاى خاک افغان و ارغنداب ولايت زابل نگهدارى ميشوند، نيروهاى دولتى نخست در خاک افغان عمليات نمود؛ اما عمليات ناگهانى توقف يافت و علت آن مشخص نگرديد.
 عطا جان حق بيان رييس شوراى ولايتى زابل، امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که برخى باشندگان ولسوالى خاک افغان، به وى اطلاع داده اند که يکتن از ربوده شدگان به مرگ خود فوت کرده؛ اما يکتن ديگر توسط اختطافگران به قتل رسيده است.
وى افزود که دراين مورد معلومات بيشتر  ندارد.
اما مل پاسوال غلام سخى روغ ليونى قوماندان امنيۀ زابل ميگويد که تا حال به آنها دراين مورد هيچ راپورى نرسيده و در اين رابطه معلومات هم ندارند.
 از سوى ديگر داکترعبدالله رییس اجرایى حکومت، امروز در جلسۀ شوراى وزیران گفت که حکومت براى رهایى این ٣١ تن اقدامات جدى انجام داده؛ اما جزئیات این اقدامات به دلیل «مصوونیت و محرم بودن آن» با مردم شریک نشده است.
اين درحالى است که برخى نهادها به شمول اعضاى خانوادۀ مسافرين ربوده شده، در شهر کابل خيمه تحصن برافراشته و خواستار اقدامات لازم براى رهايى آنان هستند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.