"اگر دولت امنیت را تامین کرده نمی تواند به ما سلاح بدهد"

سرپل (پژواک،٢٠ حوت ٩٣): برخی باشندگان شهر سرپُل و ولسوالی صیاد، مقام های محلی را متهم به سهل انگاری در تامین امنیت می نمایند و از حکومت می خواهند به آنان سلاح بدهند تا از خود دفاع کنند.
آنان امروز پس از دیدار با سرپرست ولایت سرپُل، به خبرنگاران گفتند که دولت تاکنون در جهت تامین امنیت مردم این ولایت، هیچ کار موثری انجام نداده است.
آقای سید حبیب رستگار یک تن ازعالمان دینی که به نمایندگی ازمردم سخن میگفت، مقام های حکومتی مخصوصاً سرپرست ولایت را متهم به بی کفایتی نمود و گفت که به مشکلات مردم رسیدگی نکرده است.
او افزود که اگر حکومت نمی تواند از مردم دفاع کند، به آنان سلاح بدهد تا خود شان امنیت خود را تامین کنند.
رستگار با اشاره به ترور حسین نظری کاندید شورای ولایتی سرپل به همراه نه تن ازهمراهانش،  گفت که تاهنوز دولت در این راستا هیچ کاری انجام نداده است.
باشندگان مرکز ولایت سرپل که در این اجتماع مردمی اشتراک داشت، می گویند که مقام های حکومتی همواره وعده همکاری می دهند؛ اما در عمل پیاده نمی کنند.
راشد یکتن از باشندگان قریۀ چهارباغ شهر سرپُل گفت: "هدف این اجتماع مردمی و آمدن ما به ولایت، این بود که وقتی در شیرم ها عملیات می شود، چرا در کلتر و نیمدان عملیات نمیشود که طالبان در زیرریش ولایت است و طالب ها از مردم ذکات، عشر به زور میگیرند".
راشد افزود که مقامات بلندرتبۀ حکومتی که در کابل هستند، از حالت مردم در ولایات خبر ندارند و از فعالیت مقام های محلی نیز هیچگاه نظارت نکرده اند.
او گفت: "سرپل هم جزء جغرافیای افغانستان است یا خیر؟ در سرپل ٩٠ درصد امنیت نیست و در عملیاتی که نیروهای امنیتی انجام دادند، تنها [منطقۀ] برقوت را گرفتند که با گرفتن یک یا دو قریه، امنیت تامین نمی شود".
خواستیم در این رابطه نظر مقام های حکومتی را داشته باشیم؛ اما آنان می گویند که بر اساس تصمیم جدید حکومت، نمی توانند با رسانه ها صحبت کنند.
مقام های امنیتی، حتی از ورود خبرنگاران به تالار عمومی جلوگیری کردند و خبرنگارانی هم که به تالار محل اجتماع مردمی رفته بودند، وسایل خبری شان را ضبط کردند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.