Helmand: 26 wedding guests killed, 45 injured

 
لشکرگاه(پژواک،١١ جدى ٩٣): در يک حملۀ راکتى بر مراسم عروسى در ولسوالى سنگين ولايت هلمند، ده ها تن کشته و مجروح گرديده است.
اين رويداد ناوقت ديروز در نتيجۀ اصابت مرمى هاى هاوان و توپ بر مراسم عروسى در منطقۀ ميان رودى سنگين رُخ داده که مردم محل ، تعداد کشته شدگان و مجروحين را بيش از ٨٠ تن خوانده اند.
 اما جنرال محمود معاون ملکى قول اردوى ٢١٥ ميوند به آژانس خبرى پژواک گفت ،  تحقيقات ابتدايى نشان ميدهد که اين راکت ها از سوى سربازان افغان شليک شده که در نتيجۀ آن تا بيست تن کشته و ٤١ تن ديگر جراحت برداشته است.
وى گفت که تحقيقات جدى در مورد چگونگى رويداد آغاز شده و اگر اين حمله واقعاً از سوى اردوى ملى صورت گرفته باشد، عاملين آنرا بازداشت و با مجازات شديد مواجه خواهند شد.
 عمرځواک سخنگوى والى هلمند اين آمار تلفات را تاييد کرد و گفت که يک هيئت به رهبرى سرپرست ولايت هلمند به هدف تحقيقات به منطقۀ اعزام شده است.
ځواک مى گويد که ٤٥ تن از مجروحين رويداد به لشکرگاه انتقال يافته؛ اما امکان دارد که تعداد تلفات از اين نيز بلند باشد.
 پاچاگل بختيار امر امنيت قوماندانى امنيۀ هلمند به آژانس پژواک گفت که مجروحين شامل ٢٤ طفل و ١٨ زن ميباشد؛ اما امکان دارد که تعداد آنها از اين نيز بلند باشد.
وى مى گويد که مجروحين به شفاخانۀ ايمرجنسى لشکرگاه انتقال شده اند.
 يک تن به نام ملوک در شفاخانۀ ايمرجنسى لشکرگاه به رسانه ها گفت که اين رويداد در خانۀ وى صورت گرفته است.
وى گفت:" روز گذشته عروسى بردارم جمعه گل بود، هنگاميکه عروس آورديم، خانم ها براى استقبال او مراسم خوشى را انجام ميدادند که يک مرمى هاوان در بين خانم ها اصابت کرد، فقط  این قدر ميفهمم که عروس زخمى شده است."
ملوک يادآور شد که تاکنون معلومات ندارد که چند تن از اعضاى خانوادۀ اش کشته و چند تن جراحت برداشته اند؛ اما وى افزود:(( اين مرمى ها از پوسته هاى اردوى ملى موسوم به عمر و فتح شليک شده است.))
خالقداد يکى از باشندگان منطقۀ که يکجا با مجروحين به شفاخانۀ ايمرجنسى آمده مى گويد:(( اين رويداد ساعت چهار عصر ديروز صورت گرفت، ما نتوانستيم که مجروحين خود را به علت نبود موتر به لشکرگاه انتقال دهيم، امکان دراد که تعداد مجروحين بيش از ٥٠ تن باشد.))
 بشيرشاکرعضو شوراى ولايتى هلمند به آژانس پژواک گفت که در اين رويداد حدود ٣٠ تن کشته و  بيش از ٤٠ تن مجروح گرديده است.
موصوف مى گويد احتمال دارد که تعداد تلفات  بيشتر گردد، چرا که شمارى از قربانيان رويداد به ولسوالى هاى سنگين و موسى قلعه نيز براى تداوى انتقال گرديده اند.
 حاجى نسيم، عضو شوراى اجتماعى ولسوالى سنگين به پژواک گفت که هاوان هاى مذکور در جريان جنگ ميان طالبان مسلح و اردوى ملى شليک شده بودند.
مسوولان شفاخانۀ ايمرجنسى در لشکرگاه مى گويند که مجروحين شامل اطفال و زنان ميباشند که وضعيت صحى بعضى از آنها وخيم خوانده شده است.
 قاری یوسف احمدی سخنگوى طالبان مسلح درخبرنامه به رسانه ها گفته است که حملات راکتى توسط سربازان افغان صورت گرفته که در نتيجۀ آن ده ها فرد ملکى کشته و مجروح گرديده وطالبان انتقام  آنها را خواهند گرفت.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.