"اعضاى شوراى ولايتى به وظايف شان حاضر نميشوند"

ايبک (پژواک، ١٠ قوس ٩٣): برخى باشندگان سمنگان، از چگونگى کار شوراى ولايتى شکايت دارند و مى گويند که تعدادى از وکلا حاضر به وظيفه نمى شوند و به دليل اختلاف ها تا حال هيئت ادارى را نيز انتخاب نکرده اند.

انتخابات شوارى ولايتى، در ١٦ حمل برگزار شد؛ اما نتايج آن با حدود هفت ماه تاخير اعلام گرديد. کميسيون هاى انتخاباتى بررسى دقيق تقلب در انتخابات را عامل تاخير در اعلام نتايج خوانده اند.

اعضاى شوراى ولايتى سمنگان، به تاريخ ١٩ ماه جارى حلف وفادارى ياد کردند؛ اما تا حال هيئت ادارى را تعيين نکرده اند.

گزارش ها مى رساند که برخى اعضاى اين شورا، به دليل حذف نام خانم سعادت حميدى از ليست نامزدان برنده، در انتخابات هيئت ادارى شورا شرکت نمى کنند و اين امر، سبب تاخير در انتخابات هيئت ادارى شورا شده است.

نام خانم سعادت حميدى، به اساس نتايج نهايى شوراهاى ولايتى که در سوم عقرب اعلام شد، شامل ليست نامزدان برنده بود؛ اما چند روز بعد از اعلام نتايج حذف شد و در عوض او، خانم خاتول شيرزى نامزد ديگر اين شورا شامل ليست گرديده است.

عبدالستار سعادت رييس کميسيون شکايات هاى انتخاباتى، اين تغيير در ليست نامزدان برنده شوراى ولايتى سمنگان را پذيرفته، به آژانس خبرى پژواک گفته است که نام سعادت حميدى، سهواً شامل ليست نامزدان برنده شده بود و زمانى که بازنگرى صورت گرفت، آراى خاتول شيرزى بيشتر از حميدى بود.

محمد امین عزیزی باشنده قریه "دره ژوندون" ایبک مرکز سمنگان، به آژانس خبرى پژواک گفت برخى اعضاى شورا درحالى به وظايف شان حاضر نمى شوند که از بابت عضويت شورا معاش مى گيرند.

به گفته او، اين در حالى است که اعضاى شورا حين کمپاين هاى انتخاباتى وعده داده بودند که در صورت برنده شدن، براى حل مشکلات مردم در بخش معارف، صحت، زراعت و غيره اقدام خواهند کرد.

عزیزی افزود: "اما طوری که دیده می شود، یک تعداد از اعضای جدید شورا حتی روزانه به دفتر شورای ولایتی حاضر نبوده و تمام مشکلات مردم، به حال خود باقی مانده است."

همچنان تاج الدین باشنده قریه "تایخونک" ایبک انتقاد نموده گفت: "قراری که دیده می شود، بین اعضای جدید شورای ولایتی اختلافات وجود داشته و به همین دلیل، نتوانسته اند که تا حال هیِئت اداری شورا را انتخاب کنند."

به گفته او، اين در حالى است که تا حال بايد نه تنها هيئت ادارى انتخاب ميشد، بلکه اعضاى شورا در راستاى حل مشکلات مردم اقداماتى مى داشتند.

اما محمدهاشم سروری یک تن از اعضای جدید شورای ولایتی گفت که اختلاف ميان اعضاى شورا وجود ندارد و تمام ٩ عضو شورا همه روزه به دفتر شورا حاضر مى شوند.

اما او تاييد کرد که آنها تا حال موفق به انتخاب هيئت ادارى نشده اند؛ زيرا چهار عضو شورا (سید عبدالعلیم سادات، محمدعوض بيگ بيگ اوغلى، رازمحمد، ومعصومه حسنی) انتخابات هيئت ادارى را تحريم کرده اند.

او گفت که اين چهار تن، به دليل حذف نام خانم سعادت حميدى از ليست نامزدان برنده، در انتخابات هيئت ادارى شرکت نمى کنند.

سرورى، گفت که اين چهار تن در مراسم حلف وفادارى و انتخابات يک عضو اين شورا براى مشرانوجرگه شرکت نموده و بايد در انتخابات هيئت ادارى نيز شرکت کنند.

همچنان موصوف گفت که نام خانم حميدى از سوى کميسيون شکايات انتخاباتى از ليست نامزدان برنده حذف شده و بايد اين کار مانع کار شورا نشود.

محمد عوض بیگ ، با رد اين سخنان گفت که او با موکلين خود در تماس است، در برخى مجالس در سطح ولايت شرکت مى کند و سيد عبدالعليم سادات به حيث رييس موقت شورا تعيين شده است.

اما او افزود که به دليل حذف نام خانم حميدى از ليست نامزدان برنده، در انتخابات هيئت ادارى شرکت نمى کند.

موصوف علاوه کرد: "اگر دوباره نام استاد سعادت به حیث وکیل برنده اعلان نشود، ما حاضر نیستیم که درانتخابات هیئت اداری شورا شرکت کنيم."

سید عبدالعلیم سادات و حاجى راز محمد اعضای ديگر اين شورا، بر حذف نام خانم حميدى از ليست نامزدان برنده انتقاد نموده چند روز پيش به پژواک گفته بودند که به همين دليل، در انتخابات هيئت ادارى شرکت نمى کنند.

راز محمد گفته است:"بررسى هاى ما نشان مى دهد که به حق خانم سادات ظلم شده و تا زمانى که از طريق کميسيون مستقل انتخابات اين مشکل حل نشود، ما اين تصميم کميسيون را قبول نداريم."

قرار بود این انتخابات هيئت ادارى شوراى ولايتى سمنگان، به تاریخ ٢٤ عقرب برگزار شود؛ اما نسبت عدم حضور چهار تن از اعضاى شورای ولایتی، تا حال اين کار صورت نگرفته است؛ زيرا در صورت غيرحاضر بودن چهار تن، نصاب اين شوراى ٩ نفرى، براى انتخابات تکميل نمى شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.