اعتراض ها سبب تاخير در آغاز کار شوراى ولايتى سمنگان شده است

ايبک (پژواک، ٢٩عقرب٩٣): برخى اعضاى شوراى ولايتى سمنگان، به دليل حذف نام خانم سعادت حميدى از لیست نامزدان برنده، در شورا شرکت نمى کنند و اين امر سبب تاخير در انتخابات هيئت ادارى شورا شده است.

نام خانم سعادت حميدى، به اساس نتايج نهايى شوراهاى ولايتى که در سوم عقرب اعلام شد، شامل لیست نامزدان برنده بود؛ اما چند روز بعد، از اعلام نتايج حذف شد و در عوض او خانم خاتول شيرزى نامزد ديگر اين شورا شامل ليست گرديد.

عبدالستار سعادت رييس کميسيون شکايات هاى انتخاباتى، اين تغيير در ليست نامزدان برنده شوراى ولايتى سمنگان را پذيرفته، به آژانس خبرى پژواک گفته است که نام سعادت حميدى، سهواً شامل ليست نامزدان برنده شده بود و زمانى که بازنگرى صورت گرفت، آراى خاتول شيرزى بيشتر از حميدى بود.

رازمحمد، صفت الله سمنگانى، محمدپذير بسيج، قاضى نقيب الله قاضى زاده، محمدعوض بيگ بيگ اوغلى، معصومه حسنی، سيدعبدالعليم سادات، خانم خاتول شيرزى، و محمدهاشم سرورى، اعضاى جديد شوراى ولايتى سمنگان اعلام شده اند.

اما سیدعبدالعليم سادات، محمدعوض بيگ بيگ اوغلى، رازمحمد و معصومه حسنى، تا کنون درحالى حاضر به اشتراک در شورا نشده اند که به گفته احمدشاه واحدی مسوول ولایتی دفتر کمیسیون مستقل انتخابات سمنگان، مطابق قانون انتخابات، بايد بعد از ٢٠ روز از اعلان نتایج نهايى، هيئت ادارى شورا بايد از طريق انتخابات بين اعضاى شورا انتخاب شود.

به گفته وى، قرار بود این انتخابات به تاریخ ٢٤ عقرب برگزار شود؛ اما به نسبت عدم حضور چهار تن از اعضاى شورای ولایتی، اين کار صورت نگرفته است؛ زيرا براى انتخابات نصاب اين شوراى ٩ نفرى تکميل نمى شود.

درهمین حال، حاجی صفت الله سمنگانی یک تن از اعضای شورای ولایتی، با تاييد گفته های واحدى گفت که اعضای شورای ولایتی معاش مى گيرند و مسوولیت دارند که در انتخابات هيئت ادارى شرکت کنند و در حل مشکلات موکلین شان اقداماتى داشته باشند.

اما سید عبدالعلیم سادات عضو ديگر اين شورا، بر حذف نام خانم حميدى از ليست نامزدان برنده انتقاد نموده گفت که به همين دليل و به گونه اعتراض، در انتخابات هيئت ادارى شرکت نکرده است.

به گفته او، تا زمانى در نشست هاى شورا شرکت نمى کند که نام سعادت حميدى، دوباره به حيث نامزد برنده شامل ليست نهايى نشده است.

حاجى رازمحمد عضو ديگر شوراى ولايتى سمنگان، با تاييد سخنان عبدالعليم سادات گفت که او نيز به همين دليل، نخواسته است که در نشست هاى شورا شرکت کند.

وى افزود: "بررسى هاى ما نشان مى دهد که به حق خانم سادات ظلم شده و تا زمانى که از طريق کميسيون مستقل انتخابات اين مشکل حل نشود، ما اين تصميم کميسيون را قبول نداريم."

اعضاى شوراى ولايتى سمنگان، به تاريخ ١٩ ماه جارى حلف وفادارى ياد کردند و يک تن آن (صفى الله هاشمى) به مشرانوجرگه معرفى شده است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.