Losing runners take to streets against IECC

زرنج(پژواک،٧ عقرب ٩٣): نامزدان معترض شوراى ولايتى نيمروز و طرفداران آنها مظاهره نموده، ميگويند که کميسيون شکايات هفت محل رايدهى را که باطل اعلام کرده بود، شامل ليست نتايج نهايى ساخته است.

آنها که تعداد شان به صد ها تن ميرسيد قبل از ظهر امروز از مسجد جامع شهر زرنج مرکز نيمروز تا دفتر کميسيون ساحوى انتخابات راهپيمايى نمودند و خواستار تجديد نظر در ليست نهايى گرديدند.

اميد بلوچ، يکتن از نامزدان معترض به آژانس خبرى پژواک گفت که در ليست ابتدايى و نهايى انتخابات شوراى ولايتى هيچ تغييرى نيامده است.

وى ميگويد که کميسيون شکايات هفت محل را که شامل حدود چهار هزار راى بود، باطل اعلام کرد و فورمه هاى آنرا به نامزدان توزيع نمود، اما حالا اين محلات را شامل ليست نتايج نهايى نموده است.

بلوچ گفت که اگر اين هفت محل شامل ليست نهايى نميشد، نامزدانى که بى نتيجه مانده اند، به شوراى ولايتى راه پيدا مينمودند.

اين نامزد معترض علاوه کردکه از منطقۀ رباط ولسوالى چهاربرجک که صرف ٣٥ پوليس دارد و يک ساحۀ غير مسکونى است، ٧٠٠ راى به نفع يک نامزد ريخته شده است.

وى ادعا نمود که کميسيون شکايات ١٥ تا ٣٠ هزار دالر از نامزدان رشوه گرفته و آنها را وارد ليست نهايى نموده و کسانى که رشوه نداده اند، به شوراى ولايتى راه نيافته اند.

رحمت الله که خود را طرفدار محى الدين نيمروزى نامزد شوراى ولايتى معرفى کرد، در جملۀ مظاهره کنندگان گفت: (( ما به کميسيون شکايات در نيمروز تا هفتۀ آينده وقت داده ايم که اگر در باطل کردن هفت محل رايدهى که آنرا باطل کرده و حالا وارد سيستم نموده، تجديد نظر نکند، به مظاهرات گسترده دست خواهيم زد.))

يک عضو دفتر ساحوى کميسيون شکايات در نيمروز که نخواست اسمش ذکر شود ، گفت که آنها صلاحيت تجديد نظر را ندارند و اعتراض نامزدان و طرفداران شانرا به دفتر مرکزى انتخابات در کابل انتقال ميدهند که دراينمورد وضاحت بدهد.

اين درحالى است که به تازگى در نتیجۀ بررسی ها و رسیدگی به شکایات نامزدان شوراهای ولایتی از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، ٤٧ نامزدی که مربوط ٢١ ولايت بوده و در نتایج ابتدایی بازنده اعلام گردیده بودند، پیروز شناخته شده اند، اما نيمروز شامل آن نيست.

در انتخابات شوراهای ولایتی که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ١٦ حمل سالجاری برگزار شد ،حدود ٢٦٠٠ تن رقابت نمودند و ازاين جمله ٤٥٨ تن به شوراى هاى ولايتى راه يافته اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.