مردم سمنگان ازاعلان نتایج انتخابات استقبال نمودند

کابل (پژواک ٣١ سنبله ٩٣): مردم سمنگان از اعلان نتيجۀ انتخابات استقبال نموده و از ريیس جمهور آينده میخواهند که برای آنان امنیت را تامین نموده، زمینۀ کار مساعد ساخته و اقتصاد کشور را رونق دهد.

بابه صادق ٧٠ ساله یکی از شهروندان سمنگان که پیشه موچی گری دارد، از اعلان نتایج انتخابات اظهار خوشی نموده، گفت که نتایج انتخابات بخیر اعلان شد و شنیدند که داکتر اشرف غنی احمدزی به حیث ریيس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله به حیث ریس اجرایه تعيین گردیده است.

وى افزود: "ما از ريیس جمهور و ریيس اجرایه کشور می خواهیم با مشوره هم دیگر کار نموده و برای مردم زمینه کار را مساعد ساخته و یک زندگی آسایش را تامین کند."

محمد شریف شریفی باشندۀ ولسوالی دره صوف بالا که در حال حاضر محصل سال چهارم موسسۀ تحصیلات عالی سمنگان میباشد، میگوید، همگی از طولانی شدن پروسۀ انتخابات خسته شده بودند.

او گفت، زمانیکه نتایج انتخابات اعلان شد، برای همه مردم احساس خوشی آمد و کار خوبی شد و برای مردم یک امیدواری پیدا شد.

وی گفت تقاضای ما از ريیس جمهور و ریيس اجرایه اين است که آنها در بخش مختلف زندگی چون تجارت، اقتصاد، زراعت، صحت عامه، معارف، تحصیلات عالی یک توازن را ایجاد نموده و دور از تعصبات قومی، سمتی و لسانی کار نموده، یک زندگی مرفه را به مردم رنج کشیدۀ افغانستان با ارمغان بیاورند.

عبدل یک کارگری دیگر از شهروندان ایبک که از صبح روز تا دیگر روز کار میکند و برای خانودۀ هشت نفری خویش لقمه نان پیدا مى کند، میگوید: اعلان نشدن نتایج اتخابات در سمنگان نه، بلکه در تمام افغانستان نگران کننده بود؛ بخاطر اینکه کاروبار همه سقوط کرده بود، نرخ ها به گذشت هر روز بلند مى شد و تمام مردم پریشان بودند.

او علاوه کرد، حالا که نتایج اعلان شده و ريیس جمهور تعيین شد، سرنوشت وطن معلوم شد، نرخ دالر پائین آمده و سر از امروز بالای کار تاثیر مثبت نمودهه است.

موصوف ميگويد: حالا ما ريیس جمهور میخواهیم، اولا امنیت را در کشور تامین نموده و آرزوی های کارگران را که همانا مساعد ساختن زمینه کار است، مساعد نماید.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.