از نيروهاى امنيتى در نيمروز تقدير به عمل آمد

 
زرنج (پژواک، ٢٨جوزا ٩٣): مردم و مسوولان محلى، درحالى از نيروهاى امنيتى در تامين امنيت روز انتخابات در نيمروز، تقدير کردند که انتخابات در فضاى امن و بدون خونريزى درين ولايت سپرى شد.
در محفلى که امروز، با شرکت حدود ٥٠٠ تن از مردم، منسوبین نظامی و نمایندگان نامزدان ریاست جمهوری در شهر زرنج مرکز نيمروز برگزار گردید، نقش نيروهاى امنيتى در تامين امنيت انتخابات ارزنده و قابل قدر خوانده شد.
خدايداد رييس شوراى شهر زرنج گفت که نيروهاى امنيتى ثابت نمودند که بدون کمک نيروهاى خارجى، توان امنيت کشور به شمول پروسه هاى ملى از جمله انتخابات را دارند.
وى علاوه نمود که سپرى شدن انتخابات در فضاى امن، باورمندى مردم را نسبت به نيروهاى امنيتى بيشتر نموده و نيروهاى امنيتى نشان دادند که قادر به مسووليت پذيرى امنيتى هستند.
نجیب الله ناصر ریيس شورای ولایتی نیمروز نيز گفت: "من به نمایندگی از مردم از تمام نیروهای امنیتی تشکر می نمایم که واقعاً طی چند شبانه روز تلاش ورزیده تا امنیت را به وجه احسن آن تامین کنند."
ناصر افزود که نيروهاى امنيتى، مردم را تشویق کردند تا در این پروسۀ ملی اشتراک نمایند و انتقال قدرت توسط خود مردم صورت بگیرد، که این آرزوى تمام مردم افغانستان است.
امیرمحمد اخند زاده والی نیمروز گفت که باوصف تلاش های مخالفان مسلح، هیچ مشکل جدی پیرامون برگزاری انتخابات ٢٤ جوزا دراين ولايت رونما نگرديد و انتخابات، با پايمردى و متانت نيروهاى امنيتى در فضاى امن و بدون  کشته شدن کسى، برگزار شد.
وی ادعا کرد: "حتی یک رای هم کسی نتوانسته تقلب کند و من به هیچ یک حق ندادم که بتواند تقلب کند و در این امر، ستادهای هر دو نامزد رياست جمهورى نیز با ما همکار بودند."
احمدشاه قانونی ریيس دفتر کمیسیون انتخابات نیمروز نيز همکارى نيروهاى امنيتى را ستود و گفت طوریکه مردم و مسوولان انتظار داشتند، پروسۀ دور دوم انتخابات به شکل خوب و سالم برگزار گرديد و ٣٢ هزار تن به شمول ٣٠ درصد زنان، درين پروسه شرکت کردند و راى دادند.
در محفل تقديرنامه و مکافات نقدى، از سوى دفاتر ولايت و شوراى ولايتى براى ٣٠ تن از منسوبين پوليس ملى، سرحدى و امنيت ملى اهدا گرديد.
جنرال عبدالصمد شمس ریيس امنیت ملی نیمروزگفت که تقدير از نيروهاى امنيتى، آنها را وا ميدارد که بيشتر پشت کار به خرچ دهند و به مردم خدمت نمايند.
وى افزود که قبل از انتخابات، چالش های امنیتی زیادی وجود داشت؛ اما اتخاذ تدابیر امنیتی باعث شد که انتخابات در فضاى امن بگذرد.
رييس امنيت ملى علاوه کرد که پنج روز قبل ازانتخابات، یک گروپ پنج نفرى انتحاری در ولسوالی خاشرود بازداشت گرديد و يک مرکز نظامى مخالفان، در ولسوالى دلارام تصفيه شد ومخالفان نتوانستند در روز انتخابات، دستاوردى داشته باشند.
مل پاسوال محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه نیمروز گفت: "ما براى انتخابات در تمام ساحات نيمروز تدابیر شدید امنیتی گرفته بوديم که دشمن نتوانست حتی کوچک ترین مشکلى را ایجاد کند."
غلام دستگیر آزاد نماینده داکتر اشرف غنی احمدزی و سخی احمد نماینده داکتر عبدالله در نيمروز نيز از تدابیر خوب امنیتی، بیطرفی مسوولان و شفافیت انتخابات قدردانی نمودند.
این درحالى است که محمدهاشم نورزی ولسوال خاشرود ميگويد که به علت تهدیدات امنیتى، پنج مرکز رايدهى دراين ولسوالى مسدود بود و حدود ٢٥٠٠ تن از راى دادن باز ماندند.
گفتنى است که بيش از هفت ميليون تن، در دور دوم انتخابات رياست جمهورى اشتراک کردند که ٣٨ درصد آن زنان و ٦٢ درصد آنها را مردان تشکيل ميدهد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.