هيچ مرکز در روز انتخابات در تخار مسدود نخواهد بود

تالقان(پژواک،٩ حمل ٩٣): مسوولان امنيتى ولايت تخار ميگويند که تدابير لازم امنيتى را براى برگزارى انتخابات هفتۀ آينده، روى دست گرفته وهيچ مرکز انتخاباتى در تخار مسدود نخواهد بود.
اين گفته، در نشستى که امروز با شرکت قوماندانان امنيۀ ولسوالى هاى ١٦ گانه و مسوولان کميسيون انتخابات در شهر تالقان مرکز تخار برگزار شد، ابراز گرديد.
پاسوال عبدالحنان قطغنى قوماندان امنيۀ تخار گفت که در مجموع ٢١٥ مرکز انتخاباتى، درين ولايت وجود داشته و آمادگى هاى لازم براى تامين امنيت آنها، اتخاذ گرديده است.
وى افزود که قبلاً ١١ سايت در ولسوالى هاى اشکمش و خواجه غار با تهديد متوسط امنيتى مواجه بود که ٩ سايت آن، در نتيجۀ عمليات به ساحات امن تبديل شده و کار روى دو سايت ديگر جريان دارد، که امنيت آنها نيز تا روز انتخابات تامين خواهد شد.
عبدالقدوس پیانچی رييس کميسيون انتخابات در ولايت تخار گفت که مسوولان امنيتى تعهد کرده اند که نيروها را در مناطقى که نگرانى هاى امنيتى وجود دارد، قبل از برگزارى انتخابات مستقر ميکنند.
پيانچى، از نيروهاى امنيتى خواست که جلو تقلب و مداخلۀ زورمندان را در انتخابات بگيرند؛ زيرا آنها ازين ناحيه نگرانى دارند.
اما قوماندانى امنيه ميگويد که قرار است در جريان هفته، در ولسوالى اشکمش عمليات آغاز نموده و اردو و پوليس را در ساحاتى که تحت تهديد مخالفان مسلح قرار دارد، جابجا نمايند.
همچنان مل پاسوال زلمی ستانکزی قوماندان مرکز هماهنگى نيروهاى امنيتى در تخار گفت که پلان امنيتى را تهيه نموده اند که بر اساس آن، تمام امور امنيتى به صورت درست انجام خواهد شد.
وى گفت "اردو، پوليس ملى و محلى و امنيت ملى و ارگانهاى کشفى، از همين حالا به حالت آماده باش قرار دارد، که از امور امنيت انتخابات پاسدارى نمايند."
سمونمل نور احمد قوماندان امنيۀ ينگى قلعه، درين نشست گفت که با نزديک شدن انتخابات، مشکلات نيز بيشتر ميشود.
به گفتۀ وى، امنيت سايت هاى انتخاباتى در حال حاضر تامين است؛ اما آينده را نمى توان تضمين کرد؛ زيرا مخالفان مسلح هشدار به برهم زدن پروسۀ انتخابات داده اند؛ اما نيروهاى امنيتى تمام تلاش خود را در بخش امنيت به خرچ ميدهند.
سمونوال قارى عبدالقهار قوماندان امنيۀ ولسوالى بهارک گفت که زورمندان، امنيت انتخابات را به چالش مى کشند.
وى افزود که مخالفان مسلح، درين ولسوالى وجود ندارند و آنها تلاش ميکنند که جلو زورمندان را بگيرند.
  جمروز خان هدفمند فعال جامعۀ مدنى در تخار نيز از مداخلۀ زورمندان ابراز نگرانى نموده، به آژانس خبرى پژواک گفت که زورمندان در برخى ساحات تخار، از نامزدان رياست جمهورى حمايت نموده، قصد دارند که منطقه را ناآرام کرده و راه را براى تقلب در انتخابات هموار کنند.
وى از کسى نام نبرد و افزود: "در انتخابات گذشته، زورمندان که از نامزدان مشخص حمايت ميکردند، صندوق هاى راى را پُر نمودند؛ اگر نيروهاى امنيتى جلو آنها را نگيرد، آنها روند انتخابات را به نفع خود برهم خواهند زد."

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.