Gunmen beat IEC employee in Sar-i-Pul

 
سرپُل (پژواک، ٩حمل ٩٣): کميسيون انتخابات ولايت سرپُل، از لت و کوب يک ناظم خود ابراز نگرانى نموده و خواستار مجازات عاملان آن گرديد.
عبدالرحمن فرید ریيس کمیسیون مستقل انتخابات سرپل، به آژانس خبرى پژواک گفت که روز گذشته  یکتن از ناظمین ساحوی، بخاطر دایرنمودن ورکشاپ به ولسوالی بلخاب رفته بود، که ازسوی افراد زورمند، به شکل بی رحمانه مورد لت و کوب قرار گرفته و ازناحیه سروصورت زخم برداشته است.
وى افزود که این ناظم ساحوی، سیدعلی نام دارد و در حال حاضر، در شفاخانه ولسوالی بلخاب بستر است.
پاسوال نورحبیب گلبهاری قوماندان امنیه سرپل گفت که درپیوند به لت و کوب اين ناظم انتخابات، شش تن را دستگير نموده اند.
اما ریيس  کمیسیون مستقل انتخابات سرپل گفت درصورتى که عاملان آن، هرچه زود تر به مرکز سرپُل جهت بازپرسی انتقال داده نشوند، امکان آن میرود که در ولسوالی بلخاب انتخابات صورت نگیرد.
وى علاوه کرد که افراد غيرقانونى، ناظم ساحوى را به علتى لت و کوب نموده اند که چرا افراد مورد نظر آنها را در مراکز رايدهى اين ولسوالى براى روز برگزارى انتخابات توظيف نکرده اند.
یک منبع محلى که نخواست نامش ذکر شود، ادعا نمود که این افراد زورمند، مربوط به مجاهدزاده از طرفداران محمد محقق معاون دوم داکتر عبدالله نامزد رياست جمهورى است.
اما قوماندان امنيۀ سرپل، دست داشتن اين قوماندان سابق محلى را در لت وکوب ناظم ساحوى رد نمود.
گفتنى است که هفتۀ گذشته، غلام علی آشنا ناظم ساحوی کميسیون مستقل انتخابات در ولسوالى ورث ولايت بامیان، توسط افراد مسلح يک قوماندان محلى به نام سرهنگ وفا نيز لت وکوب شد و مسوولان کميسيون انتخابات اين کار را باعث اثرات منفى در پروسۀ انتخابات خواندند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.