"برخى اعضاى ولسى جرگه و زورمندان در امور انتخابات غور مداخله ميکنند"

 
چغچران(پژواک،٦حمل٩٣): ريیس کميسیون انتخابات در ولايت غور میگوید که برخى اعضاى ولسى جرگه و زورمندان محلی، در امور انتخابات مداخله نموده و حتی در تماسهای تیلیفونی،
کميسيون را توهین و تهدید نموده اند.
فضل الله جلالی رئیس  دفترساحوى کميسیون انتخابات درغور، به آژانس خبرى پژواک گفت که دیروز سید نادرشاه "بحر" نماینده مردم غور درولسی جرگه، بخاطر برآورده شدن خواسته های خود با وى تماس گرفت؛ اما زمانیکه خواست غیر قانونی اش برآورده نشد، وى را  دشنام داد وتهدید کرد.
جلالى افزود که اين نمايندۀ مردم، از وى خواست که کارمندان کميسيون انتخابات در ولسوالى لعل و سرجنگل، بايد از افراد مورد نظر وى باشند؛ اما وى قبول نکرد و گفت که کميسيون مطابق پاليسى، افراد بيطرف را استخدام مى کند.
وی ادعا نمود که اکثر اعضاى شورای ملی، مقامات و زورمندان، در کارهای کميسیون مداخله کرده  و تلاش دارند که افراد شان رابه حیث کارمندان استخدام نمایند وناظمین ساحوی کميسيون، دراکثریت مناطق، با تهدید زورمندان رو به رو بوده و در کارهای شان مداخله میشود.
اما سید نادر شاه بحر میگوید که وی  به رييس کميسيون تهدید و توهین نکرده و درقدم اول، رئیس کميسیون به وی دشنام داده است.
اين عضو ولسى جرگه گفت: "من مشکلات مردم ولسوالی لعل وسرجنگل رابه رئیس کميسیون درجریان گذاشتم که بیشتر مردم شکایت دارند که کارمندان کميسيون، از نامزد مشخص استخدام شده اند و ميخواستم که صرف شکايت مردم را به رييس کميسيون انتقال بدهم، که مورد دشنام قرار گرفتم."
رئیس دفترساحوى کميسیون انتخابات درغورگفت که دراکثریت محافلی که به حمایت از نامزدان رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى داير ميگردد، دروقت رسمیات بیشتر شرکت کنندگان آنرا کارمندان دولت تشکيل ميدهند و بيشتر کمپاین ها توسط کارمندان دولت اداره میشود که اين کار، خلاف قانون انتخابات وفرمان رئیس جمهور است.
وى از تمام افراد خواست تا در کار این کميسیون مداخله نکنند و گفت: "خواست ما برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه است و ما به هیچ کس اجازه مداخله را نمیدهیم."
محمد صادق صبا یکتن از اعضای جامعه مدنی غور نیز گفت که اکثریت کارمندان دولت، مصروف کمپاین بوده وکارهای مردم درادارات به مشکل روبه رواست؛ حال آنکه از نظر قانون انتخابات، هیچ کارمند دولت در وقت رسمیات حق کمپاین را ندارد؛ اما کارمندان به شکل آشکار کمپاین می نمایند.
به گفتۀ وى، حتی بعضی از کارمندان بخصوص معلمین تهدید شده اند که اگر به کاندیداى مشخص رای
ندهند، از وظیفه شان سبکدوش خواهند شد.
وی از مسوولان محلى خواست  تا از شرکت این کارمندان درکمپاین ها جلوگیری شود.
سید انور رحمتی والی غور، از شرکت کارمندان دولت درکمپاین ها اظهار بی خبری نموده؛ اما گفت  که هیچ کارمند دولتى بخصوص در وقت رسمیات، حق شرکت در کمپاین ها را ندارند و نباید از جایگاه و امکانات دولت به نفع نامزدى استفاده شود.
وی افزود که  اگر اسناد به دسترس آنها قراربگیرد، مطابق قانون اقدام خواهندکرد.
قابل ذکر است که کميسيون مستقل انتخابات، به تازگى نسبت به اشتراک اراکين دولتى درکمپاينهاى انتخاباتى ابراز نگرانى نموده، وگفته است که شکايات در مورد شرکت اراکين دولتى در کمپاين ها وجود دارد و درصورتى که مدارک و اسناد به دست آيد، کميسيون اقدام لازم خواهد کرد.  

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.