Officials attending poll rallies to face music: IEC

 
اسعدآباد (پژواک ١٦ حوت ٩٢): کميسيون مستقل انتخابات ميگويد، که بر ضد آنعده مقامات دولتى که در اين اواخر برخلاف حکم رياست جمهورى و کميسيون انتخابات، به نحوى از نامزدان رياست جمهورى طرفدارى کرده اند، اقدام خواهند کرد.
ضیاء الحق امرخیل رييس دارالانشاى کميسيون مستقل انتخابات، که در ولايت کنر با خبرنگاران صحبت ميکرد گفت، که اخيراً شرکت تعدادى از مقامات دولتى در گردهمايى هاى نامزدان رياست جمهورى به چشم ميخورد.
وى افزود که اين مقامات دولتى در وقت وظيفۀ خود از قانون انتخابات و فرمان رييس جمهور، تخطى نموده اند که کميسيون انتخابات اين موضوع را از نزديک نظارت نموده و آنرا با حکومت شريک ميکند.
امر خيل علاوه کرد که تمام تخطى ها را به شکل کتبى به رييس جمهور حامد کرزى مى سپارند و هر چيز را به ملت روشن ميسازند.
رييس دارالانشاى کميسيون مستقل انتخابات گفت که به مردم اطمينان ميدهند که به هيچ مقام دولتى و امنيتى، هيچ نامزدى و هيچ خارجى اى اجازه نمى دهند که نتيجۀ انتخابات آينده را به نفع و يا بر ضد يک نامزد بچرخاند.
وى ميگويد، مسوولان کميسيون مستقل انتخابات اميد دارند که انتخابات رياست جمهورى ١٦ حمل ماه آينده در مرحلۀ اول تکميل شود و اگر به دور دوم کشانده شود، آنها براى آن آماده گى کامل دارند.
امرخيل علاوه کرد، که کميسيون اينبار بخاطر شفافيت خوبتر انتخابات از دو نوع رنگ کار ميگيرد. اين رنگ ها آزمايش شده است که در ظرف سه روز از انگشت نمى رود.
رييس دارالانشاى کميسيون مستقل انتخابات گفت، که يک رنگ آن روشن است و رنگ دوم آن ظاهراً به چشم ديده نمى شود اما توسط چراغ دستى معلوم ميشود.
موصوف ميگويد، که اينبار کارت ها و اوراق راى دهى نيز با کيفيت خوب در خارج از کشور چاپ شده است که چاپ تقلبى اين مواد در کشور و ممالک همسايه ناممکن ميباشد.
 اين در حالى است، که مبارزات انتخاباتى نامزدان رياست جمهورى و شورا هاى ولايتى جريان دارد و قرار است که ٤٨ ساعت قبل از روز برگزارى انتخابات ١٦ حمل ١٣٩٣ دوام کند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.