Afghan polls: EU neutrality promised

 
جلال آباد (پژواک، ٢ دلو ٩٢): اتحادیۀ اروپا میگوید که برای شفافیت انتخابات آیندۀ افغانستان، به شکل بیطرفانه از آن نظارت خواهد کرد.
این اظهارات را الفرید گرانس معاون هیئت اروپایی که از بروکسل به افغانستان آمده، درهنگام دیدار با مولوی عطاء الله لودین والی ننگرهار بیان کرد.
احمد ضیاء عبدالزی سخنگوی والی ننگرهار، بتاریخ ٢ دلو به آژنس خبری پژواک گفت که این هیئت، ناوقت روز گذشته درقصر جلال آباد، درحالی با والی دیدار کرد که مقامات محلی نیز حضور داشتند.
الفرید گرانس گفت که اتحادیۀ اروپا، یک هیئت را به خواست حکومت افغانستان به این جا فرستاده است تا برای برگزاری انتخابات شفاف آینده، یک مطالعۀ  قبلی را انجام دهند.
وی افزود که هیئت فرستاده شده به شمول مرکز با مقامات محلی ولایات مختلف دیدارنموده  و گزارش خود را درمورد انتخابات آینده، به هیئت نظارت کننده واتحادیه اروپا پیش خواهد کرد.
عطاء الله لودین والی ننگرهار، به هیئت یاد شده گفت که مردم وحکومت افغانستان درسال جاری، به دو پروسۀ مهم آمادگی گرفته اند، که یکی برگزاری انتخابات برای انتقال قدرت سیاسی؛ و دیگرى انجام مرحلۀ پنجم انتقال مسوولیت های امنیتی میباشد.
موصوف افزود که جامعۀ جهانی،  برای برگزاری انتخابات شفاف درهرجامعه از آن نظارت میکند؛ از همین خاطر حکومت افغانستان نیز برای برگزاری انتخابات شفاف، از هیئت اتحاديۀ اروپا استقبال کرده است.
قراراست که انتخابات ریاست جمهورى وشوراهای ولایتی افغانستان، به تاریخ ١٦ حمل سال ١٣٩٣ برگزار شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.