دولت جلو نفوذ افراد و اشخاص را در امور انتخابات ولايت غور بگيرد

 
چغچران (پژواک،١٦جدى٩٢): نهادهای جامعۀ مدنی و کميسیون حقوق بشر ولايت غور، با اعلام حمایت از نيروهاى امنيتى تامین امنیت انتخابات ميگويند که بعضی افراد و اشخاص تلاش دارند بخاطر منافع خود و نفوذ دراداره محلی وانتخابات، دست به تغیيرات بزنند.
 در نشست امروز در شهر چغچران مرکز غور که در آن، اعضاى ٣٠ نهاد مدنى شرکت داشتند، از مبارزۀ نيروهاى امنيتى دربرابر مخالفان وافراد مسلح غيرقانونى تقديرشده و خواستارافزایش و تجهیز نیروهای امنیتی  گرديدند.
 محمد وزیر نورانی عضوجامعه مدنی غور گفت که برگزرای انتخابات آزاد و عادلانه که همه مردم بتوانند درآن شرکت نمایند نیاز به تامين امنیت دارد و نیروهای امنیتی زمانی میتواند درتامین امنيت موفق باشد که مردم از آنها حمایت  نمایند.
وى افزود: "ما از برگزاری انتخابابات آزاد وعادلانۀ سال آينده حمایت میکنیم؛ از همینرو جمع شدیم که اعلام نمایيم که درتامين امینت درغور، با نیروهای امنیتی همکار هستیم."
اما نورانى علاوه کرد که بعضی از افراد و اشخاص تلاش دارند بخاطر منافع خود و نفوذ دراداره محلی و انتخابات  دست به تغیيرات بزنند، آنها از دولت میخواهند که به خواسته های این افراد جواب مثبت ندهد وهرگونه تصمیم را خود دولت  بگيرد.
گل احمد رحیمی عضوديگر جامعه مدنی گفت: "ا از دولت میخواهیم درتامین امنیت، جدی باشد و زمینه مشارکت مردم را در انتخابات مساعد سازد و از نفوذ افراد و اشخاص درانتخابات جلوگیری نماید."
 وی ادعا کرد که شماری از وکلاى و سناتورهای غور بخاطر منافع خود همیشه تلاش می نمایند وابستگان خودرا درادارات جابجا نمایند، وزرا نيز به خواسته های آنها عمل میکند، هر اداره که به خواسته های آنها عمل نکند، تلاش می نمایند آنها را سبکدوش نمایند.
گل پیدامنش رئیس  حرکت خواهران درغور نیز گفت که یکی از زمینه های که زنان بتوانند درانتخابات شرکت نمایند امنیت است؛ آنها ميخواهند که نیروهای امنیتی مستقل عمل نمایند و از کسانيکه تلاش  دارند در ارگانهاى امنيتى نفوذ نمایند جلوگیری شود.
 وی افزود که همیشه تغیيرات و تبدیلى ها به خواسته های افراد قدرتمند و کسانیکه در وظایف بلند قرار  دارند  یا وکیل وسناتورهستند انجام میشود، باید دولت هرتصیمى را بر اساس شایسته سالاری بگيرد.
جواد رضايی رئیس ساحوى دفتر کميسیون مستقل حقوق بشر غور گفت که انتخاب شدن و انتخابات کردن، حق هرشهروند است و امنیت نیز ار حقوق شهروندی است.
وى علاوه کرد: "ما از هر حرکت مدنی حمایت میکنیم، خواست ما از دولت این است که  امنیت را تامین کند تا زنان ومردان مساویانه در انتخابات شرکت نمایند."
آنها در قطعنامه خود بر جلوگيرى از نفوذ افراد و اشخاص در روند انتخابات، افزایش، تجهیز و اکمال نیروهای امنیتی و تأمین امنیت انتخابات توسط نیروهای امنیتی تاکيد کرده، گفتند که دراين راستا آمادۀ  هرگونه همکاری هستند؛ تا شاهد انتخابات شفاف، عادلانه و مردمی در این ولایت باشند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.