چهار نفر مسلح به ظن تجاوز بر يک زن بازداشت شد

 
چغچران(پژواک، ١٣ سنبله ٩٢): چهار تن مسلح، به ظن تجاوز دسته جمعى بر يک خانمى که همسر یک چوپان فقیر در ولايت غور است، دستگير شد .
سمونوال دلاورشاه دلاور،قوماندان امنیۀ غور به آژانس خبرى پژواک گفت که اين چهار نفر مسلح غير قانونى در نتيجۀ عمليات صبحگاهان امروز پوليس،درمنطقه الله یار چغچران مرکز آن ولايت بازداشت گرديده اند.
وى افزود که از نز آنها چهار میل کلاشینکوف نيز بدست آمده و دوتن ديگرى که نيز مظنون به قتل اين خانم اند، تحت تعقیب پولیس قرار دارند.
اين زن، گلدسته باشندۀ قریۀ الله یارشهرچغچران بوده و ادعا نموده است که دو ماه قبل، توسط هفت نفرمسلح غیر قانونی، موردتجاوزجنسی قرارگرفته است.
گلدسته که همسر يک چوپان فقير است، خواهان تطيبق قانون  بر این افراد از سوی ارگان های عدلی وقضايی شد و گفت که  باید آنها مورد مجازات سخت قراربگیرند تا ازتجاوزات درآینده جلوگیری شود .
اما عبدالحی خطيبی سخنگوی والی غور ميگويد که اداره محلی از دوماه بدينسو تلاش داشت تا این افراد را دستگیر نماید، ولی زمانیکه پولیس به منطقه میرفت آنها به منطقه جوند ولایت بادغيس فرارمینمودند .
او علاوه کرد که چهار تن آنها دریک عملیات ویِژه دستگیر شده و مطابق قانون مجازات خواهند شد.
گلدستۀ٣٠ ساله قبلاً به پژواک گفته بود که یک قوماندان مسلح با افرادش به زور به خانه شان درقریه ده سرخ در حومه شهر چغچران وارد شده و به صورت گروهی بر وی تجاوز کردند.
 این زن که مادر چهار کودک خُردسال است می گوید که بعد از بروز این رویداد و به منظور دادخواهی به شهر چغچران پناه آورده و در یک خیمه در نزدیک قبرستان شهر زندگى ميکند.
وی گفته بود:" من عریضه کردم و نام این قوماندان را به پولیس گفتم که با افرادش آمدند و بر من تجاوز کردند اما طی این مدت دولت به خواست من رسیدگی نکرده و این افراد همچنان آزاد می گردند. "
مسوولان کمیسیون مستقل حقوق بشر در غور نیز از مسوولان محلی خواسته بودند که به صورت جدی قضیۀ تجاوز بر گلدسته را دنبال کرده و عوامل آن را تحت پیگرد قانونی قرار بدهند.
 سید انور رحمتی والی غور ميگويد که بیش از ٦٥٠٠ فرد مسلح غیر قانونى و حدود ٣٥٠٠ تن از طالبان در مناطق مختلف این ولایت فعالیت دارند که باعث ناامنی شده و در بیشتر مناطق مانع از اجرای قانون می شوند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.