په ميدان وردګو کې د ترکيې د پي ار ټي ماموريت پاى ته ورسېد

 
کابل(پژواک،21 اسد 92): ماموریت تیم بازسازی ولایتی (پى آر تى) مقيم میدان وردک، بعد از هفت سال در این ولایت به پایان رسید.
به همین مناسبت، امروز(21 اسد) در میدان شهر مرکز میدان وردک، جلسه اى دایر شده بود که برعلاوۀ والی؛ سفیر ترکیه درافغانستان، معاون وزارت معارف، قوماندان امنیه، رییس امنیت ملی، معاون شورای ولایتی و مسوولین ادارات مختلف این ولایت در آن اشتراک کرده بودند.
عبدالمجید خوگیانی والی میدان وردک، در سخنرانی خود از کشور ترکیه تشکرکرد که در هنگام ماموریت خود، 112 پروژه را عملی کرده است که مردم این ولایت، تا مدت زیادی از آن استفاده خواهند کرد.
وی بطور نمونه از پروژه هايی که از سوی تیم بازسازی ترکیه ساخته شده، از انستیتیوت مسلکی، مرکز تربیوی پولیس، مرکز پروسس شیر، سردخانه ها، تعمیرات شفاخانه ها و شماری دیگر از پروژه ها یادآوری کرد.
حاجی محمد حضرت جانان معاون شورای ولایتی، به نمایندگی از مردم؛ به خاطر کارهای انجام شده، از تمامی تیم بازسازی ولایتی و گروه های کاری دیگر که در این ولایت زحمت کشیده اند، تشکر کرد و خواهان  ادامۀ روابط با آنها شد.
وی افزود که کشور ترکیه، برای مردم این ولایت، 10 بخش مختلف از جمله معارف، صحت، امنیت، انکشاف دهات و همچنين برخى پروژه هاى ديگر را عملی کرده است، که باشندگان این ولایت، آن را تا ابد از یاد نخواهند برد.
داکتر شفیق صمیم معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف گفت: "من به نمایندگی وزارت معارف، از تیم بازسازی کشور ترکیه در این ولایت تشکر میکنم، که در هنگام ماموریت خود، 23 مکتب را ساخته است؛ و در پهلوی آن، ساخت انستیتیوت مسلکی و همچنین تسلیمی تعمیر ساخته شدۀ تیم بازسازی را به ریاست معارف این ولایت، از کمک های ضروری آنها یاد کرد.
بساط اوزترک سفیر ترکیه در افغانستان گفت که نمایندگان آنها در ولایت میدان وردک، از سوی مسوولین و مردم این ولایت، بطور خوب مهمان نوازی شده و آنها هم به شکل خانۀ شان، درآنجا کارهای بازسازی را انجام داده اند.
 وی افزود: "این به این معنی نیست که ما از ولایت میدان وردک می رویم و کمک های خود را با این ولایت قطع میکنیم، بلکه به کمک های دیگر خود به این ولایت، دامه میدهیم."
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.