ننګرهار کې د جريحه وسايلو خرڅلاو خلک اندېښمن کړي

 
جلال آباد (پژواک، ١٩ اسد٩٢): فروش برخى وسايل جارحه مثل چاقو، بوکس پنجه وغيره، در شهر جلال آباد جرايم را افزايش داده است .
شماری از باشندگان شهر، از فروش وسایل یادشده به شکل آشکار در بازار ابراز نگرانی کرده می گويند که جوانان، از این وسایل در هنگام منازعه استفاده سوء میکنند، که از اثر آن  اکثر اوقات تلفاتى نیز وارد میشود.
محمد یاسین باشندۀ ناحیه سوم شهر جلال آباد، به آژانس خبری پژواک گفت که  وسایلى مثل چاقو، برچه  و برخى چيزهاى دیگر، به شکل آشکار در شهر فروخته میشود، که مشکلات فراوانى را به بار آورده است.
موصوف افزود که ادارات امنیتی، باید در این مورد اقدامات جدی انجام دهند؛ تا جوانان از شرآن خلاص شوند.
وی افزود: "اکثر شاگردان، در مکاتب برچه و بوکس پنجه میبرند که حين جنگ، دیگران را با آن میزنند و اینطور هم شده است که شاگرد دیگر، توسط آن کشته شده است."
محمد رضا شاگرد لیسه عالی ننگرهار گفت که برچه و دیگر وسایل، به شکل آشکار روی سرک ها در سبدها فروخته میشود؛ مگر دولت جلو آن را نمی گيرد.
به گفتۀ موصوف، این وسایل جنگی است و فروش آن در شهر، غیر قانونی است و بايد که ادارات امنیتی و پولیس، جلو آنرا بگیرد.
وی افزود: "مثال لیسۀ ننگرهار را برای تان میدهم؛ چند وقت قبل دو بچه باهم جنگ کردند و یکى از آنها، ديگرى را با برچه زد."
رضا گفت که مسوولین معارف و پوهنتون ها، نباید به شاگردان و محصلین اجازه دهند که چاقو و یا برچه را با خود به مکاتب و پوهنتون ها بیاورند.
داکتر همایون زهیر رییس شفاخانۀ صحت عامه ننگرهار، به پژواک گفت که سال گذشته، صدها مجروح ‌به شفاخانه انتقال داده شدند، که در جنگ با برچه و چاقو زخمى شده بودند.
موصوف افزود: "همه روزه مجروحین برچه و چاقوها، به شفاخانه انتقال داده میشوند."
از سوی دیگر، سمونوال معصوم خان هاشمی آمر امنیت قوماندانی ننگرهار، به پژواک گفت که فروش بوکس پنجه، برچه و چاقو در شهر، غیرقانونی است و به هیچ کسی اجازه نخواهد داد که این قسم وسایل غیرقانونی جنگی را به فروش برساند.
وی افزود: "اگر چنین افراد که این قسم وسایل را می فروشند، به چنگ قوماندانی امنیه بیایند؛ با آنها  برخورد قانونی صورت خواهد گرفت."
قابل یادآوری است که در شهر جلال آباد، ده ها مرتبه در جنگ میان جوانان، از برچه و دیگر وسایل جارحه کار گرفته شده، که سبب وارد شدن تلفات به ده ها تن گرديده است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.