د ننګرهار د پوليسو چارواکي عدلي او قضايي ارګانو ته ور وپېژندل شول

 
کابل (پژواک، ١٦ اسد ٩٢): وزارت داخله، عمليات در ولسوالى شيرزاد را خلاف تاکتیک های مسلکی و نبود اطلاعات از ساحه و درک قوی از وضعیت محاربوی خوانده و رهبری پولیس ننگرهار را، به نهادهاى عدلى و قضايى معرفى کرد.
گروپ بزرگى از مخالفان مسلح داخلى وخارجى، هفته گذشته بر منزل ملک وردک در ساحۀ مرکى خيل ولسوالى شيرزاد ننگرهار حمله نموده و منزل وى را محاصره کردند.
به گفتۀ مقامات ننگرهار، نيروهاى امنيتى از ولسوالى شيرزاد به ساحه رسيدند و تمام خانواده ملک را نجات دادند که درگيرى بين نيروهاى امنيتى و مخالفان مسلح، به ميان آمد و١٦ مخالف مسلح داخلى و وزيرستانى کشته شدند.
مقامات ننگرهارگفته اند هنگاميکه نيروهاى امنيتى دوباره به ولسوالى برميگشتند، با دو کمين مخالفان مسلح روبه رو شدند که منجربه درگيرى شد و در جريان آن ٧٦ تن از مخالفان مسلح نيز به قتل رسيد، ده تن مجروح شد و تعدادى ديگر دستگير گرديدند.
اما يک منبع امنيتى که نخواست نامش گرفته شود، به پژواک گفت که دراين درگيرى ١٧ رينجرپوليس تخريب، ١٠ پوليس ملى و محلى ازسوى مخالفان مسلح دستگير شده و تعدادى ديگر هم به قتل رسیده اند.
به گفتۀ منبع، در اين رويداد معاون قوماندانى امنيۀ ولسوالى خوگيانى و معاون پوليس محلى نيز جان باختند.
اما وزارت داخله ميگويد که به دنبال عملیات ولسوالی  شيرزاد و کشته شدن ۲۳ منسوب پوليس ملی در اين عمليات؛ وزارت، هیئتی را گماشت تا این عملیات را از نزدیک به گونۀ جدی، دقیق وهمه جانبه   بررسی کند.
غلام صديق صديقى سخنگوى وزارت داخله گفت که بعد از بررسی هیئت اعزامی، یافته های هیئت نشان میدهد که این عملیات خلاف تاکتیک های مسلکی، بدون در نظرداشت مشروعیت اقدام پولیس، عدم موجودیت ارزیابی درست از وضعیت، نبود اطلاعات از ساحه، و نبود درک قوی از وضعیت محاربوی صورت گرفته است.
وى تصريح کرد که مجتبى پتنگ سرپرست وزارت داخله، بعداز استماع گزارش هیئت، رهبری پولیس ننگرهار را مورد پرسش قرار داده و آنرا برای تحقیقات بیشتر به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کرده است.صديقى، کاهش تلفات نیروهای پولیس ملی را یکی از اولویت های کاری وزارت داخله خوانده؛ اما گفت: "متاسفانه مسوولین پولیس ننگرهار، به این اولویت کاری توجه نکردند."سخنگوى وزارت داخله افزود که انفجارات چند روز گذشته در ننگرهار و عمليات ولسوالى شيرزاد، نشان داد که مشکلاتى دررهبرى پوليس ننگرهار وجود دارد؛ اما به زودى به اين مشکلات رسيدگى شده و اصلاحات و تغييراتى درآن به وجود خواهدآمد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.