11 dead in suicide attack on India consulate

 
تعقيب سوم _ جلال آباد (پژواک، ١٢ اسد ٩٢): مسوولين ننگرهار و شفاخانه مى گويند که در رويداد صبح امروز شهر جلال آباد، ٣٦تن به شمول سه مهاجم انتحارى کشته و مجروح گرديده است.
اين حمله، حوالى ساعت ٩:٥٥ صبح امروز (١٢ اسد) در اطراف امير شهيدباغ شهر جلال آباد، صورت گرفته و قنسلگرى هاى پاکستان و هندوستان نيز درآنجا موقعيت دارد.
شاهدان عينى مى گويند که نخست، يک انفجار شديد در دوازۀ قنسلگرى رخ داد و بعداً فيرها نيز آغاز گرديد و بعداً مشخص شد که فيرها از سوى نيروهاى امنيتى صورت گرفته بود.
شيشه هاى دفاتر و خانه هاى نزديک، از اثر انفجار شکسته است.
پاسوال محمدشريف امين قوماندان امنيۀ ننگرهار، در محل رويداد به آژانس خبرى پژواک گفت که هدف مهاجمين انتحارى، قنسلگرى هندوستان بود.
وى افزود که آنها در يک مسجد که نزديکى قنسلکرى موقعيت داشت، نشسته بودند که ناگهان انفجار رخ داد، که از اثر آن تعداد زيادى از افراد ملکى کشته و مجروح گرديدند.
به گفتۀ قوماندان امنيه، در اين رويداد ٤ فرد ملکى کشته شده و ٢٢ تن ديگر جراحت برداشته  و سه مهاجم انتحارى نيز در اين رويداد جان باخته است.
احمدضيا عبدالزى سخنگوى والى ننگرهار، به آژانس خبرى پژواک گفت که در اين حملۀ گروهى، ٩ فرد ملکى به شمول اطفال کشته شده و ٢٣ تن ديگر جراحت برداشته است.
به گفتۀ وى، در اين حمله سه فرد انتحارى با يک موتر مملو از مواد منفجره نيز از بين رفته است.
عبدالزى به نقل از گزارش ارگان هاى امنيتى گفت که سه مهاجم انتحارى ميخواستند صبح امروز با استفاده از يک موتر کرولاى سرخرنگ داخل قنسلگرى شوند؛ اما به اساس تدابير امنيتى محکم، قبل از موقع خود را انفجار داده اند.
سخنگوى والى گفت که تمام قربانيان رويداد، افراد ملکى اند و تنها يک پوليس جراحت سطىحى برداشته است.
عبدالزى گفت که يک مسجد، در محل حادثه شهيد شده و ده ها منزل، دکاکين و ساختمان هاى اطراف رويداد آسيب ديده است.
به گفتۀ وى، ارگان هان کشفى و استخباراتى تمام معلومات در مورد اين نوع رويداد را از قبل به قنسلگرى داده و ادارات امنيتى، تدابير محکم براى قنسلگرى اتخاذ کرده بودند.
جايى که قنسلگرى هندوستان موقعيت دارد، يک کوچۀ پرازدحام است و علاوه بر آن، اکثر مردم عام چون زنان و اطفال در آن ديده ميشوند، که جهت اخذ ويزه به قنسلگرى مراجعه مى نمايند.
داکترهمايون زهير رييس شفاخانۀ ملکى ننگرهار، به پژواک گفت که تاکنون، ٦ جسد و ٢٢ مجروح به شمول زنان و اطفال به شفاخانه آورده شده است.
وى همچنان وضعيت صحى يکتعداد مجروحين را قابل نگرانى خواند.
نعمت الله يک دکاندار در منطقه، به پژواک گفت که پنج تن به کوچه آمده و در مورد قنسلگرى هندوستان پرسان کردند.
به گفتۀ وى، به آنها آدرس قنسلگرى داده شد و چند دقيقه بعد يک انفجار صورت گرفت.
ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان، ضمن يک تماس با آژانس پژواک، دست داشتن خود در اين حمله را رد کرد و افزود که اين حمله، توسط آنها صورت نگرفته است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.