"متهمان به تجاوز گروهی بر یک زن در غور، تا هنوز بازداشت نشده اند"

 
چخچران(پژواک، ٢ اسد ٩٢): منابع محلی در غور می گویند که یک گروه از افراد مسلح غیر قانونی که به تجاوز گروهی بر زن فقیر متهم هستند، بعد از گذشت دوماه از این قضیه تا اکنون بازداشت نشده اند.
یک زن٣٠ ساله که همسر یک چوپان فقیر است در گفتگو با آژانس خبری پژواک، مدعی شد که حدود دو ماه پیش یک قوماندان مسلح با چهار تن از افرادش به زور به خانه شان درقریه ده سرخ در حومه شهر چغچران وارد شده و به صورت گروهی بر وی تجاوز کردند.
وی در حالی که گریه می کرد، گفت:" آنها چهار نفر بودند که سه نفر اسلحه داشتند و هنگام شب به زور وارد خانه شدند و بعد از بیرون کردن لباس ام و لت و کوب زیاد، مرا مورد تجاوز قرار دادند."
این زن جوان که مادر چهار کودک خوردسال است می گوید که بعد از بروز این رویداد و به منظور دادخواهی به شهر چغچران پناه آورده و در یک خیمه در نزدیک قبرستان شهر زنده گی می کند.
وی گفت:" من عریضه کردم و نام این قوماندان را به پولیس گفتم که با افرادش آمدند و بر من تجاوز کردند اما طی این مدت دولت به خواست من رسیده گی نکرده و این افراد همچنان آزاد می گردند."
معصومه انوری، رییس امور زنان ولایت غورگفت که این زن از طرف پولیس به این اداره معرفی شده و آنها نیز در مورد این قضیه تحقیق کرده اند.
وی گفت:" بعد از آن که در یک تحقیق مشخص شد که بر این زن تجاوز شده است، او را به خانه امن معرفی کردیم اما بعد از مدتی به دلیل  این که مادر چند طفل بود از آنجا بیرون شد و اکنون با شوهرو فرزندانش در یک خیمه زنده گی می کند."
انوری افزود که اداره امور زنان این قضیه را مورد پیگیری قرارداده و چندین بار از پولیس خواسته است تا متهمان تجاوز براین زن را بازداشت کرد و تحت پیگرد قانونی قرار دهند اما تا اکنون این درخواست ها عملی نشده است.
سمونیار نورعلی اسیری، مدیر مبارزه به جرایم جنای قوماندانی امنیه غور گفت که قوماندان و افراد وی که متهم به تجاوز بر این زن هستند تحت تعقیب پولیس قرار دارند.
وی گفت:" سردسته این گروه یکی از زورمندان محلی است اما پولیس به طور جدی در تلاش است تا وی افرادش را بازداشت کند."
جواد رضایی، رییس دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر در غور نیز گفت که این کمیسیون از مسئولان محلی خواسته است تا به صورت جدی این قضیه را دنبال کرده و عوامل آن را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.
 به گفته وی، به تازه گی نیز یک زن دیگر در منطقه سیاه چوب ولسوالی دو لینه این ولایت که به مدت یک ماه در اسارت یک دسته از افراد مسلح قرار داشت، موردتجاوز جنسی قرار گرفته بود اما این کمیسیون و نهادهای امنیتی نتوانستند به دلیل نا امنی این قضیه را پیگیری کنند.
 ولایت کوهستانی غور که در مرکز کشور قرار دارد، طی سالهای اخیر شاهد افزایش فعالیت افراد مسلح غیر مسئول و مخالفان مسلح بوده است.
در ماه ثور سال جاری، سید انور رحمتی والی این ولایت به پژواک گفت که بیش از ٦٥٠٠ فرد مسلح غیر مسئول و حدود ٣٥٠٠ تن از طالبان در مناطق مختلف این ولایت فعالیت دارند که باعث ناامنی شده و در بیشتر مناطق مانع از اجرای قانون می شوند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.