polio

 
جلال آباد، زرنج (پژواک، ٢٤سرطان ٩٢): يکتن بر اثر انفجار مرمى هاوان در ولايت ننگرهار کشته شد و افراد مسلح، دو واکسیناتور صحت عامه را در ولایت نیمروز ربودند.
احمد ضيا عبدالزى سخنگوى والى ننگرهار، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين انفجار، صبح امروز در يک منزل مسکونى در منطقۀ "چشمه خوسى" ولسوالى سرخرود صورت گرفت که بر اثر آن، يکتن جان باخته و صاحب منزل جراحت برداشته است.
وى افزود که درين منزل، شش مرمى هاوان وجود داشت که يکى از آنها انفجار نموده است.
عبدالزى گفت که تحقيقات درمورد اينکه مرمى ها از کجا آورده شده بود؟ آغاز شده است.
عبدالقدوس يکى از داکتران شفاخانۀ ولسوالى خوگيانى گفت که يک جسد و يک مجروح، به شفاخانه منتقل گرديده؛ اما اين دو تن در شهرک چمتله سامان آلات کهنه را جمع ميکردند که ماين بر آنها انفجار کرد.
طبق يک خبر ديگر، دو واکسيناتورى که جهت تطبیق واکسین به قريۀ "اور" ولسوالی چخانسور ولايت نيمروز رفته بودند، اختطاف گرديده اند.
آقا محمد فضلی ولسوال چخانسور به پژواک گفت که یکی از آنها داکتر و دومى کارمند رضا کار بوده؛ اما آنها بدون هماهنگی با مسوولان محلى به محل رفته بودند.
فضلى، طالبان مسلح را مسوول ربودن اين دو واکسيناتور خوانده، افزود: "زمانی که ما از ربوده شدن آنها خبر شديم به محل رفتيم؛ اما طالبان از آمدن ما آگاه شده و این افراد را به ولسوالی بکواه ولايت فراه انتقال دادند."
ولسوال چخانسور گفت که این واکسیناتوران، یکروز قبل مردم محل را خبر داده بودند که به محل شان می آيند، که این باعث گرفتاری شان شده است.
وى علاوه نمود که طالبان تا کنون در بدل رهایی آنها چیزی مطالبه نکرده؛ اما موسفیدان محل تلاش دارند تا این افراد را بدون پرداخت چیزی رها کنند.
یکتن از داکتران ریاست صحت عامۀ نیمروز که نخواست نامش ذکر شود، گفت که این دو کارمند صحى، جهت تطبیق واکسین پولیو (فلج اطفال) به محل رفته بودند.
طالبان مسلح، تا حال مسووليت ربودن دو واکسيناتور را بر عهده نگرفته اند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.