مردم هلمند: نتايج انتخابات بايد به زودى اعلام شود

 
لشکرگاه(پژواک، ٢٣ سنبله ٩٣): برخى باشندگان هلمند، از کميسيون هاى انتخاباتى خواسته اند که نتايج انتخابات را به زودى اعلام نمايند.
در ارتباط به اين موضوع، عصر ديروز يک نشست از سوى حزب افغان ملت در لشکرگاه برگزار گرديده بود که علاوه بر اعضاى اين حزب، سران قومى و نمايندگان جامعۀ مدنى نيز در آن اشتراک داشتند.
اشتراک کنندگان نشست؛ از کميسيون هاى انتخاباتى، ملل متحد و ارگان هاى ذيربط خواستند که مشکلات ذات البينى نامزدان هموار و نتايج انتخابات، به زودى اعلام  گردد.
اميدالله زهير يکى از اعضاى حزب "افغان ملت" گفت که افغان ها در شرايط ناگوار راى داده اند؛ اما برخى حلقات با تشويق بيگانه ها و به دست آوردن قدرت، اين پروسه را با مشکلات روبه رو کرده اند.
زهير گفت: "کشورهاى همسايه و مخالفين مسلح، از اين وضعيت استفاده کرده اند. وضعيت امنيتى خراب شده، کارهاى تجارتى متوقف و ساير مشکلات ديگر نيز پيش آمده است."
نظر محمدحبيبى عضو جامعۀ مدنى گفت که افغان ها منتظر اعلام تنايج انتخابات هستند و اميدواراند که کميسيون مستقل انتخابات، رييس جمهور منتخب افغانستان را اعلام نمايد.
حبيبى گفت: "در هر دو دستۀ انتخاباتى، کسانى وجود دارند که نسبت به منافع ملى به منافع شخصى اولويت ميدهند. با وجود نا امنى ها و بيکارى، نتايج اعلام نميشود."
 وى گفت: "بعد از اين بى تفاوتى نمى کنيم، کميسيون مستقل انتخابات بايد استقلال خود را ثابت سازد، بايد رييس جمهور جديد اعلام و مردم از او حمايت کنند؛ اما سازش را نمى پذيريم."
حاجی محمد عيسى يکى از سران قومى گفت که مشکلات فعلى، از سوى جاسوسان خارجى ها به ميان آمده و آنها نسبت به منافع کشور خود، به منافع کشورهاى همسايه متعهد اند."
وى گفت: "حلقاتى که به بيگانه ها کار ميکنند، فکر نکنند که مردم خاموش اند؛ اگر مبارزۀخود را آغاز نموديم، در آن صورت با مشکلات زياد مواجه خواهند شد."
قابل ذکر است که قبل از اين نيز باشندگان يکتعداد ولايات ديگر کشور، با برگزارى همچو محافل، از کميسيون انتخابات خواسته اند که نتايج انتخابات را هرچه زودتر اعلام نمايد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Download “Pajhwok” mobile App, to read and access latest news, features, interviews, videos and photos about Afghanistan.