Add new comment

در پنج ولایت به حمایت از اشرف غنی احمدزی گردهمایی شد

 
کابل و ولایات (پژواک، ١١ جوزا ٩٣): هزاران تن طی گردهمایی های مختلف در کابل، ایبک، پل علم، خوست و گردیز، از اشرف غنی احمدزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.
در مراسمی که در کابل با حضور اشرف غنی احمد زی برگزار شد، حزب ملت متحد افغانستان به طور رسمی از نامزدی وی در انتخابات پیش رو حمایت کرد.
عبدالرحیم ایوبی رئیس این حزب، در سخنان خود از اشرف غنی به عنوان افتخار و مورد اعتبار مردم افغانستان نام برد و گفت که این حزب، در دور دوم انتخابات از این نامزد پشتیبانی می کند.
وی افزود که افغانستان با مشکلات زیادی از جمله اقتصادی و امنیتی مواجه است و لازم است تا مردم به اشرف غنی رای بدهند تا این نامزد با دانشی که دارد، بتواند افغانستان را به درستی رهبری کند.
اشرف غنی احمد زی نیز با استقبال از اعلام حمایت حزب ملت متحد افغانستان گفت که خدا و مردم، صاحب افغانستان هستند و وی می خواهد صلح و آرامی را به کشور برگرداند.
این نامزد ریاست جمهوری، از مردم خواست تا به تیم وی که عنوان تمثیل کنندۀ وحدت ملی است، رای بدهند و آیندۀ خوبی را برای خود رقم بزنند.
همزمان مراسمی با شرکت چندین هزار تن از مردم سمنگان، در حمایت از تیم تحول و تداوم در شهر ایبک مرکز این ولایت برگزار شد.
 جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول اشرف غنی احمدی زی، در این گردهمایی گفت که ترکیب فعلی تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمد زی، نشان دهنده وحدت ملی مردم افغانستان است.
دوستم، از عزم راسخ خود و هوادارانش در ادامه مبارزات انتخاباتی سخن گفت و ازمردم سمنگان خواست که به این تیم رای بدهند؛ تا آرمان های شان را تحقق بخشند.
معاون اول اشرف غنی احمدز ی افزود: "اجداد ما افغان ها در طول تاریخ ثابت کردند که برنامه ای را که دارند، اجرا می کنند و به عقب نمی روند و اکنون نیز تیم تحول و تداوم، مطابق با برنامه اش پیش می رود و عقب نشینی نخواهد کرد."
رهبر جنش ملی اسلامی، در ادامه با اشاره به اختلاف های موجود بین دو تن از متنفذین این ولایت گفت که بسیار خوشحال است که به تازگی محمد عوض بیگ و حکمت الله توریالی، اختلافات خود را کنار گذاشته اند.
دوستم افزود که اکنون نمایندگان هردو جانب در این گردهمایی شرکت کرده اند و از تیم به رهبری اشرف غنی احمد زی در انتخابات پیش رو پشتیبانی می کنند.
حکمت الله توریالی گفت که وی و هوادارانش در دور اول انتخابات، از اشرف غنی احمد زی حمایت کرده اند و در دور دوم نیز با حضور گسترده تر در پای صندوق های رای، به این نامزد رای خواهند داد.
محمد عوض بیگ که نامزد شورای ولایتی سمنگان است و نامش در فهرست ابتدایی در میان برندگان دیده می شود نیز در سخنانی حمایت خود را از تیم تحول و تداوم اعلام کرد.
 وی گفت که به نمایندگی از مردم ولسوالی دره صوف پائین، به طور قاطع از اشرف غنی احمد زی در انتخابات پیش رو حمایت می کند.
در پایان این گردهمایی؛ ظاهر قدیر، عبدالجبار قهرمان، محمد نعیم لالی و پیرمحمد خاکسار نمایندگان مردم در ولسی جرگه، جمعه خان همدرد، قوماندان سابق حزب اسلامی  و سید منصور نادری، نماینده حزب پیوند ملی در پیش روی مردم دست در دست یکدیگر گذاشتند و اعلام کردند که به صورت مشترک برای پیروزی این تیم کار خواهند کرد.
همچنان در همین روز، صدها تن در شهر پل علم مرکز ولایت لوگر، گردهم آمدند و حمایت خود را از اشرف غنی اعلام کردند.
حاجی شوکت  از بزرگان محلی، طی سخنانی در این مراسم گفت که مردم لوگر در دور دوم انتخابات، به شکل گسترده تری شرکت خواهند کرد.
وی گفت که مردم لوگر به صورت قاطع، از تیم تحول و تداوم حمایت می کنند و به اشرف غنی احمد زی رای خواهند داد.
در شهر خوست نیز صدها تن از مردم در یک گردهمایی، حمایت خود را از این نامزد اعلام کردند.
اختر زمان از تاجران ولایت خوست گفت: "ما از اشرف غنی بخاطر پیروزی در انتخابات حمایت می کنیم و در صورتی که ضرورت باشد، کمک مالی نیز خواهیم کرد."
افزون براین، روز یکشنبه صدها تن از مردم پکتیا نیز در ین نشست در شهر گردیز، پشتیبانی خود را از تیم تحول و تدوام بیان کردند.
پاچاخان ځدران نماینده سابق مردم پکتیا در ولسی جرگه و از بزرگان این ولایت گفت که مردم این ولایت به طور گسترده در دور دوم انتخابات شرکت خواهند کرد و به اشرف غنی رای خواهند داد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.