"حکومت وحدت ملی هرچه زودتر اعضای کابینه را معرفی کند"

کابل (پژواک،۶قوس ۹۳): صدها تن از مردم کابل، در یک گردهمایی با ابراز نگرانی از تاخیر در معرفی اعضای کابینه، از حکومت خواستند در راستای منافع ملی، هرچه زودتر در این زمینه اقدام کند.
عزیزالله دین محمد یک تن از اعضای رهبری تیم انتخاباتی تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی، در این گردهمایی که با حضور حدود ٥٠٠ تن از مردم کابل برگزار شده بود، با تاکید بر یک پارچگی مردم، خواستار معرفی زودهنگام وزیران جدید از سوی حکومت شد.
با وصف این، وی گفت: "باید افرادی برای کابینه معرفی شوند که بتوانند برزخم های مردم مرهم بگذارند."
شیر ولی وردک نماینده مردم کابل در ولسی جرگه، وحدت ملی بین مردم را در شرایط کنونی ضروری و مهم خواند.
وی ضمن اعلام حمایت از حکومت وحدت ملی گفت: "باید یکی شویم؛ در غیر آن گم خواهیم شد."
شیرولی وردک، درعین حال افزود که شرکت کنندگان در این گردهمایی، تصمیم گرفتند تا عبدالقیوم کوچی کاکای اشرف غنی رییس جمهور را به عنوان نماینده خود و پل ارتباطی با رییس جمهور تعیین کنند.
این نماینده ولسی جرگه گفت: "مردم کابل بخاطر گرفتن کدام مقام و یا پول، از اشرف غنی حمایت نکرده بودند، بلکه بخاطر جمع کردن دسترخوانی که هر روز قربانی می گیرد، رای داده بودند."
وردک، ضمن در خواست از رییس جمهور مبنی بر عمل به وعده هایش، از وی خواست تا تلاش کند هرچه زودتر اعضای کابینه حکومت معرفی شوند تا سردرگمی در این زمینه از بین برود.
عبدالقیوم کوچی، کاکای اشرف غنی رییس جمهور نیز با اشاره به آن تصمیم اشرف غنی در ایجاد حکومت وحدت ملی با عبدالله عبدالله، گفت: "اگر اشرف غنی از مصلحت کار نمی گرفت، جوی های خون بار دیگر در کشور جاری می شد."
به گفته وی، این مصلحت ها بخاطر منافع ملی و قطع کردن دست های بیگانگان از افغانستان صورت گرفته است.
کوچی تاخیر در اعلام اعضای کابینه حکومت را نیز در راستای همین مصلحت ها توصیف کرد.
به باور وی، در صورتی که هر کدام از تیم های انتخاباتی، این مصلحت ها را در نظر نمی گرفتند، بار دیگر کشورهای همسایه بخاطر اهداف شان در افغانستان دست به کار می شدند.
کاکای اشرف غنی گفت: "بین مردم وحدت و اتفاق وجود دارد؛ اما برخی دست های خارجی نمی گذارند که اقوام ساکن در افغانستان با اتفاق باشند."
نامبرده با تاکید بر تامین امنیت تصریح کرد که  بدون تامین صلح و امنیت در افغانستان، بازسازی و آبادانی صورت نخواهد گرفت و باید همه طرف ها زیر یک چتر برای تامین این هدف جمع شوند.
وی در عین حال، از کارکردهای شورای عالی صلح نیز انتقاد کرد و افزود که این شورا با مصارف هنگفت و سپری شدن چندین سال از فعالیتش، دستاوردی نداشته است.
عبدالقیوم کوچی از حکومت وحدت ملی خواست تا چهره هایی را در ترکیب این شورا بگمارد که به گفتۀ وی صادق، صالح، متنفذ، عالم و وفادار به کشور باشند.
زلمی طوفان "رییس شورای سرتاسری مردم چهاردهی" و یک تن از قوماندانان سابق جهادی نیز گفت که حکومت وحدت ملی، باید به وعده هایش در زمینه معرفی هرچه زودتر اعضای کابینه عمل کند.
وی از حکومت خواست تا جلو ادامه زورگویی و بی قانونی هایی که از یک دهه گذشته در کشور رخ می دهد را نیز بگیرد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Download “Pajhwok” mobile App, to read and access latest news, features, interviews, videos and photos about Afghanistan.