کابل(پژواک،۳۰دلو۹۸):گلبدین حکمتیار، نامزد تیم انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی در واکنش به اعلام نتیجۀ نهایی ریاست جمهوری می گوید که نتیجه نهایی انتخابات در اثر  فشار های سیاسی اعلام شده است و باید انتخابات مجدداً در کشور برگزار شود.
کمیسیون مستقل انتخابات، ناوقت دیروز طی یک نشست خبری، نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و محمد اشرف غنی با کسب ٥٠،٦٤ فیصد کل آرای معتبر، برنده این انتخابات معرفی شد.
همچنان داکتر عبدالله عبدالله رئیس تیم ثبات و همگرایی و رئیس اجرائیۀ حکومت، ناوقت دیشب نتایج نهایی را رد کرده و خود را پیروز این انتخابات معرفی کرد و در ضمن تصمیم تشکیل حکومت همه شمول را تصریح کرد.
از سویی هم برخی نامزدان دیگر نیز نتایج نهایی اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات را رد کرده و آن را نقض قانون خوانده اند.
گلبدین حکمتیار شام امروز(چهارشنبه) در یک نشست خبری در کابل گفت، نتایج یی که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شده است عجولانه و غیر قانونی می باشد و باید انتخابات باطل گردد.
حکمتیار افزود:" ما طرفدار ایجاد حکومت موازی نیستیم اما از ایجاد حکومت متشکل از همه به شمول طالبان حمایت می کنیم و حکومت کنونی در برابر صلح و انتخابات شفاف مانع اصلی است."
وی می گوید که انتخابات ششم میزان سال جاری به دلیل تقلب گسترده مشروعیت خود را از دست داده است و باید انتخابات به طور کامل باطل گردد و انتخابات مجدد در کشور برگزار شود.
همچنان حکمتیار می گوید که باید انتخابات آینده تحت اشراف حکومت قابل قبول برای همه و توسط کمیسیون انتخابات بی طرف و صادق برگزار شود.
به گفته وی، اکنون گفتگو ها میان احزاب متعدد ادامه دارد و آنها همه را به اجلاس فوری و عاجل دعوت می کنند.
او علاوه کرد که  توافقات ابتدائیه نیز میان احزاب و نامزدان ریاست جمهوری نیز به میان آمده است.
موصوف گفت که مسئولیت عواقب بد اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری به دوش کسانی خواهد بود که در جرایم انتخاباتی دست دارند و انتخابات ششم میزان را به رسوایی کشاندند.
وی خاطر نشان ساخت که کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی مرتکب تخطی‌هایی شده‌اند و باید آنها محاکمه شوند تا مایه عبرت برای دیگران باشد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Download “Pajhwok” mobile App, to read and access latest news, features, interviews, videos and photos about Afghanistan.