Add new comment

شهر غزنی (پژواک، ۱۸ جوزا ۹۸): شماری از اعتراض کننده گان در غزنی، جلو انتقال مواد انتخاباتی را به ولسوالی ها گرفته اند و تأکید می ورزند که انتخابات پارلمانی غزنی، یکجا با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.
سال گذشته به تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان، در ۳۳ ولایت انتخابات پارلمانی برگزار شد؛ اما به اثر نا امنی و بعضی اختلافات دیگر، این انتخابات در غزنی تا تاریخ نامعلوم به تعویق افتاد.
از سوی دیگر، قرار است انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ۹ اسد سال روان برگزار شود که برای برگزاری این انتخابات، مواد لوژستیکی به ولایات انتقال داده شده و حالا روند انتقال به ولسوالی ها آغاز گردیده، تا رای دهنده گان برای اشتراک در انتخابات آینده ثبت نام کنند.
اما امروز، ده ها اعتراض کننده در غزنی، پیش روی کمیسیون انتخابات گردهم آمده و جلو انتقال مواد انتخاباتی را به ولسوالی ها گرفته اند.
ابراهیم امیری از جمع این افراد، به آژانس خبری پژواک گفت تا زمانی که حق مردم غزنی داده نشود، مواد انتخاباتی به ولسوالی ها انتقال داده شده نمیتواند.
وی افزود: "ما جلوش را گرفته ایم، برایش اجازه نمی دهیم، حالا مردم غزنی بیدار شده اند، حق شان باید داده شود."
نامبرده تأکید نمود که انتخابات ولسی جرگه غزنی، باید با انتخابات ریاست جمهوری یکجا برگزار شود.
همچنان محمد فاروق یک اعتراض کننده دیگر، به پژواک گفت که حکومت با مردم غزنی در قسمت انتخابات جفا میکند.
او افزود: "بار گذشته نیز در حق ما جفا صورت گرفته بود و این بار نیز همان داستان جریان دارد، دیگر ما برداشت کرده نمیتوانیم."
شماری اعتراض کننده گان دیگر نیز ابراز نظر کردند و هشدار دادند که اگر خواست های شان برآورده نشود، دروازه کمیسیون غزنی را بسته خواهند کرد.
نصیر مومند رئیس کمیسیون غزنی، در واکنش به این اظهارات، به آژانس خبری پژواک گفت که شماری از اعتراض کننده گان، جلو انتقال مواد انتخاباتی را گرفته اند.
وی افزود: "من به اعتراض کننده گان گفتم که تقاضای شما از صلاحیت من بسیار بلند است، این خواست تان را با مقامات در کابل مطرح نمایید، تا یک راه حل برایش دریافت نمایند."
مومند از اعتراض کننده گان خواست که به انتقال این مواد اجازه دهند؛ زیرا با گذر زمان و انتقال نیافتن مواد، امکان دارد در مقابل انتخابات مشکلات دیگر نیز به وجود آید.
قابل یادآوری است که باشنده گان غزنی، هنگام برگزاری انتخابات ولسی جرگه، مدت دو ماه دروازه کمیسیون انتخابات این ولایت را بسته کرده بودند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.