Add new comment

Most Ghazni PC members absent from office

شهرغزنى (پژواک، ٣ جدى ٩٤): شمارى از اعضاى شوراى ولايتى غزنى و باشندگان اين ولايت ميگويند که اکثر اعضای شوراى ولايتى، مصروف کارهاى شخصى ميباشند و در جلسات حاضرى نمى دهند.
به اساس مادۀ صدم قانون کارمندان ملکى افغانستان، هيچ کارمند دولتى نمى تواند که بدون کدام عذر، بيشتر از سه روز غيرحاضر شود و اگر اين کار صورت گيرد، در بدل هر روز، معاش يک روزه از وى گرفته ميشود.
محمد حليم يکى از باشندگان شهر غزنى، به آژانس خبرى پژواک گفت که اعضاى شوراى ولايتى، بايد از کارهاى حکومت نظارت کنند و روابط ميان مردم را تحکيم نمايند.
اما وى افزود: "شمارى از اعضاى شوراى ولايتى، کارهاى خود را رها کرده، به ولسوالى ها رفته و در برابر مخالفين مسلح اسلحه گرفته اند."
نورالله يکى از باشندگان ديگر شهرغزنى نيز به پژواک گفت که اعضاى شوراى ولايتى، مصروف کارهاى شخصى ميباشند.
وى ادعا کرد که اکثريت اعضاى شوراى ولايتى بى سواد اند؛ از همينرو به وظايف خود آشنا نيستند.
محمدعارف عضو جامعۀ مدنى غزنى نيز به پژواک گفت که اعضاى شوراى ولايتى، مسووليت خود را در برابر مردم به خوبى انجام نداده اند.
وى افزود امکان دارد که باشندگان غزنى، در انتخابات آينده اشتراک نکنند.
به گفتۀ وى، مردم به قيمت جان شان در انتخابات اشتراک کرده و به نامزدان شوراهاى ولايتى راى داده اند؛ اما آنها با مردم جفا ميکنند و به وظايف خود به شکل منظم حاضر نميشوند.
عبدالجامع جامع معاون شوراى ولايتى غزنى، در مورد اين موضوع گفت که اعضاى شوراى ولايتى، اکثراً به وظايف خود حاضر نميشوند و مصروف کارهاى شخصى ميباشند.
وى افزود: "اين وکلا امتياز ميگيرند، پوليس با آنها هست؛ اما به وظايف خود حاضر نميشوند که اين کار خلاف قانون ميباشد."
به گفتۀ جامع، هيئت ادارى شوراى ولايتى غزنى، تلاش دارد که اعضاى اين شورا به شکل منظم در جلسات حاضر شوند تا به مشکلات مردم وساير امور، به شکل درست رسيدگى صورت گيرد.
وى همچنان گفت که شمارى از اعضاى شوراى ولايتى، اسلحه گرفته و مصروف جنگ عليه مخالفين مسلح ميباشند؛ اما موصوف در اين مورد از کسى نام نبرد.
همچنان حميدالله سرورى منشى شوراى ولايتى غزنى گفت که اخيراً اکثر اعضاى شوراى ولايتى، غيرحاضر ميباشند.
اما موصوف به پژواک گفت که هيچ پروژه اى در ولايت غزنى، بدون نظارت اعضاى شوراى ولايتى تطبيق نشده است.
وى افزود که به مشکل غيرحاضرى اعضاى شوراى ولايتى، به زودى رسيدگى خواهد شد.
شوراى ولايتى غزنى، ١٩ عضو دارد که چهار تن آنها زن ميباشند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.