New Kandahar council chief vows new projects

کندهار (پژواک، ٦ قوس ٩٣): رييس شوراى ولايتى کندهار مى گويد که تلاش هاى گسترده اى را براى امنيت، اصلاح در دواير دولتى، جلوگيرى از فساد ادارى و بهبود وضعيت متوقف اقتصادى و انکشافى اين ولايت انجام خواهد داد.
حاجى سيدجان خاکريزوال که در دورۀ گذشته نيز رياست اين شورا را بر عهده داشت، در اين دوره نيز به حيث رييس شوراى ولايتى انتخاب شده است.
خاکريزوال، درمصاحبۀ اختصاصى با آژانس خبرى پژواک گفت که در اين دوره، تعداد شوراى ولايتى کندهار افزايش يافته که به اساس آن، کارهاى مربوطۀ خويش را نسبت به دوره قبلى به شکل بهتر انجام خواهد داد.
در هردو دور گذشته، تعداد اعضاى شوراى ولايتى کندهار ١٥ تن بود؛ اما در اين دوره تعداد آنها به ١٩ تن افزايش يافته است.
موصوف گفت که تاکنون سه نشست شوراى ولايتى، بعد از انتخابات هيئت مديره شوراى ولايتى صورت  گرفته که اکثر تلاش هاى شان براى بهبود امنيت، اصلاح دواير دولتى، جلوگيرى ازفساد و آغاز دوبارۀ کارهاى انکشافى است.
موصوف، وضعيت امنيتى فعلى ولايت کندهار را خوب خواند و گفت که امنيت کندهار، در شرايط فعلى نسبت به ساير ولايات کشور بهتر است؛ اما مشکلات در مناطق دوردست، هنوزهم وجود دارد که براى حل آن، همراه با ادارۀ ولايتى کار مى کند.
موصوف در جريان ناامنى، از قتل هاى هدفدار ابراز نگرانى نمود و با اشاره به رويدادهاى اخير در کندهار گفت که دشمن از قبل مردم را مورد هدف قرار ميدهد و اين سلسله حالا به شمول کابل در سراسر کشور آغاز گرديده است.
موصوف، اختلاف ميان رييس جمهور و رييس اجرائيوى حکومت را، علت اصلى ناامنى هاى اخير در کشور خواند و گفت که اين امر، همچنان سبب تاخير اعلام کابينه گرديده است.
موصوف همچنان فساد و ساير مشکلات در دواير دولتى کندهار را تاييد کرد و گفت که در گذشته نيز تلاش براى اصلاح مشکلات انجام داده و حالا نيز اين کار را خواهد کرد.
خاکريزوال افزود که امور انکشافى و بازسازى در کندهار، از مدت ها بدينسو متوقف گرديده و اين مسووليت شوراى ولايتى است که آنرا دوباره آغاز نمايد و در مورد تلاش هاى گسترده انجام خواهد داد.
وى گفت که پلان دارد تا  مشکلات و امور بازسازى ولايت کندهار را طى يک سفر در هفتۀ آينده به کابل و با وزراى مختلف مطرح کند.
موصوف، همچنان از وضعيت ناگوار برق اين ولايت يادآورى کرد و گفت که نيروهاى خارجى بعد از اين، به برق کندهار تيل نمى دهند و اين امر، باعث شده که برق اين ولايت با سقوط مواجه شود.
وى از حکومت خواست که اختلاف خود را هرچه زودتر پايان بخشد و کابينه جديد را اعلام نمايد تا گام هاى عاجل  براى بهبود امنيت و ساير امور بازسازى برداشته شود.