مجددی: برخی مامورين دولتی در غصب زمين دخيل اند

جلال آباد (پژواک، اول حوت ۹۱): فضل الله مجددی والی لغمان می گويد که شماری از مامورين دولتی اين ولايت در غصب زمين هاى دولتی دخيل اند.
مجددی، اين اظهارات را امروز (اول حوت) در مصاحبۀ اختصاصی با آژانس خبری پژواک بيان داشت.
والی لغمان درمورد غصب زمين ها گفت که برخی زمين های دولتی مربوط لغمان، غصب شده و اين را نيز رد نمی کند که گويا شماری از مسوولين دولتی، در غصب اين زمين ها دخيل اند.
وی علاوه کرد: "ما يک کميسيون را در مورد جلوگيری از غصب زمين ايجاد نموده ايم."
به گفتۀ وی،  در اين راستا تصاميم جدی اتخاذ نموده که آنرا در آيندۀ نزديک عملی خواهد کرد.
والی در مورد امنيت لغمان گفت: راه های سه ولسوالی که به اثر ناامنی ها از يکسال بدينسو مسدود شده بود، بار ديگر باز شده است.
وی افزود: راه های ولسوالی های اليشنگ، الينگار و دولت شاه لغمان، از يک سال بدينسو به اثر نا امنی ها مسدود شده بود،  که به کمک نيروهای امنيتی بازشده و نيروهای امنيتی، هنوز در منطقه فعاليت دارند.
موصوف گفت: "مخالفين مسلح ميخواهند از لغمان به حيث مرکز خود استفاده نمايند؛ اما ما از آن جلوگيری نموده ايم."
مجددی افزود که اکنون تشکيل پوليس لغمان، در مقايسه با ولايت همجوار نيمۀ آن است.
والی لغمان علاوه کرد که در اين ولايت ۴۵۰۰ سرباز دارد؛ در حاليکه اين تعداد در ولايت کنر، ده هزار است.
به گفتۀ وی، يک کندک اردوی ملی در لغمان وجود دارد که به طور کامل پاسخگوى  مشکلات امنيتی اين ولايت نيست و اگر افزايش در تشکيل نيروهای امنيتی صورت گيرد، پس شايد امنيت لغمان بيشتر بهبود يابد.
مجددی افزود که در آينده پلان عمليات در تعدادی از ولسوالی ها را نيز دارد که به زودی آغاز خواهد شد.
موصوف گفت: "نخست عمليات را در بادپښ، الينگار و ساحات ديگر انجام ميدهيم تا افراد مخالف مسلح، ريشه کن شوند."
موصوف افزود که شرکت بريشنا در لغمان، تا حال نيز نتواسته که ۱۶ ميگاوات برق وارده را به همه برساند و اکنون تنها يک ميگاوات برق مورد استفاده قرار گرفته است.
به گفتۀ وی، سب ستيشن اين ولايت حتی توان جذب چهار ميگاوات برق را ندارد؛ زيرا که قراردادی که در اين مورد صورت گرفته، ناقص است.
والی از اداره مرکزی خواست تا برای بلند بردن ظرفيت سب ستيشن، دست به کار شود و مشکلات آنها را حل کند.
مجددی موجوديت فساداداری در لغمان را نيز رد نکرد و گفت که تا حال کدام موضوع ويژه و بزرگ در بخش فساداداری به وی نرسيده است.
موصوف افزود: "اگرمسوول آنها فساد نکند، پرسونل دست به فساد نمی زند؛ من به تمامی پرسونل خود گفته ام که اگر به فساد اداری متهم شدند؛ آن روز، روز آخر شان در لغمان خواهد بود."
والی در عين زمان افزود که کوکنار در اين ولايت کاشته شده؛ اما سطح آن بيسار کم است و به نيروهای امنيتی مسووليت سپرده که علاوه برامنيت، جلو کشت کوکنار را نيز بگيرند.
وی از ادارۀ مرکزی خواست تا در بخش بودجۀ کارهای انکشافى، با لغمان کمک نمايد.