Add new comment

کابل (پژواک، ۲۶ جدی ۹۸): کمیسیون شکایات انتخاباتی، از ثبت بیش از ۱۵۶۰ اعتراض استینافی، از سوی تکت های انتخاباتی خبر داده و می گوید که این پروسه، تا آخر امروز پایان می یابد.
روند ثبت اعتراض‌های استیناف ‌طلبی، روز سه شنبه (۲۴ جدی) آغاز شد.
سید قطب الدین رویدار، کمیشنر کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، امروز به پژواک گفت که تاکنون به تعداد ۱۵۶۲ اعتراض استینافی، از سوی تکت های انتخاباتی در مورد تصامیم دفترهای ولایتی در خصوص شکایات انتخاباتی، به ثبت رسیده است.
وی، با اشاره به اینکه پروسه ثبت شکایت استیناف طلبی جریان دارد، گفت که این ارقام نهایی نیست و ممکن تغییر کند.
همچنان محمد رضا فیاض معاون سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، از پایان موعد ثبت اعتراض استینافی تا آخر امروز خبر داد؛ اما گفت به جز مواردی که فیصله به آنها دیرتر ابلاغ می شود.
معاون سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، با اشاره به جدول محلاتی که قرار است به تفتیش و بازشماری برود، گفت که این جدول تا پایان امروز تهیه و به کمیسیون انتخابات ارسال خواهد شد.
به گفته وی، بعداً کمیسیون مستقل انتخابات، پروسه تفتیش و بازشماری را آغاز می کند.
قابل ذکر است که کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی مکلف است که در جریان ۱۵ روز کاری، موارد اعتراضی را به رویت اسناد و مدارک، دوباره بررسی کند و تصمیم نهایی را بگیرد.
این در حالی است که در نتیجه فیصله دفاتر ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی، آراى ۱۰۹ محل باطل، ۷۱ کارمند کمیسیون انتخابات از وظیفه برکنار، ۷۵ نفر جریمه نقدی و آراى ۵۳۱۶ محل در ۲۱ ولایت به تفتیش و بازشماری رفته است.
انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ششم میزان سال جاری در کشور برگزار گردید، که نتایج ابتدایی آن به تاریخ اول جدی سال روان اعلان شد.

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.