Add new comment

باميان(پژواک، ٨ ميزان ٩٨): مسئولان در باميان مى گويند که از جمله ١٧٢ هزار ثبت نام کننده، بيش از ٨٤ هزار تن در انتخابات ششم ميزان، اشتراک نموده و تا کنون هشت شکايت انتخاباتى ثبت شده است.
به اساس معلومات ابتدايى، کميسيون مستقل انتخابات افغانستان، در انتخابات ششم ميزان سال روان،  در ٣٧٣٥ مرکز بيش از دو ميليون تن به پاى صندوق هاى راى رفته و به ١٣ نامزد مورد علاقۀ خود راى ريختند.
غلام حیدرپناهی، مدیر ارتباط خارجۀ کميسیون مستقل انتخابات باميان به آژانس خبرى پژواک گفت که از جمله ٢٢٠ مرکز رايدهى، ٢١٩ مرکز در روز انتخابات باز بود و در آن، رايدهى صورت گرفته بود و تنها يک مرکز در ولسوالى شيبر اين ولايت، به نسبت نا امنى مسدود بود.
 وى افزود که در مجموع بيش از ٨٤ هزار تن، به پاى صندوق هاى راى رفته و براى نامزدان مورد علاقه خود راى ريختند.
منبع گفت که پروسه رايدهى در اين ولايت، با مشکل خاصى مواجه نشد. 
به گفتۀ او تمام صندوق ها از مرکز و ولسوالى هاى اين ولايت، به دفتر مرکزى کميسيون درمرکز باميان انتقال يافته است.
موصوف مى گويد که قرار است که فردا تمام صندوق ها از باميان به دفتر مرکزى به کابل انتقال يابند.
همچنان محمد رضا فرهنگ رئیس دارالانشاى کميسیون سمع شکایات انتخاباتى در بامیان، به پژواک گفت که تا هنوز هشت مورد شکایت انتخاباتی در این کميسیون ثبت شده است.
وى افزود که ممکن تا چند روز آينده، رقم ثبت شکايات افزوده شود و کميسيون شکايات انتخاباتى مصمم است تا هرچه زودتر به بررسى شکايات ثبت شده آغاز نمايد.
حضور٥٠ درصدى ثبت نام شونده ها در باميان نگرانى هارا در ولايت باميان ايجاد کرده است.
ابراهیم تولا یک تن از فرهنگیان بامیان، در مورد انصراف اين ٨٤ هزارتن،  به پژواک گفت که ضعيف بودن کمپاين هاى انتخاباتى از سوى نامزدان رياست جمهورى، تقلب گسترده در انتخابات رياست جمهورى سال ١٣٩٣، بى باورى برخى مردم نسبت به نامزدان، از عوامل عمدۀ پايين بودن ميزان  مشارکت رايدهنده گان در انتخابات ششم ميزان مى باشد.  
 وى افزود که اگر انتخابات شوراى ولايتى، با انتخابات رياست جمهورى يکجا برگزار مى شد، رقم رايدهندگان به مراتب بلندتر مى بود؛ زيرا مردم بيشتر به منافع محلى خود مى انديشند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.