Add new comment

شهرغزنی(پژواک، ٤ میزان ٩٨): مقامات کمیسیون انتخابات در ولایت غزنی میگویند که از اثر ناامنی در این ولایت، ۱۷۳ مرکز رای دهی بسته است.
از سوی دیگر، مسئولان حکومتی ولایت غزنی میگویند که برای برگزاری بهتر انتخابات ریاست جمهوری، تدابیر شدید را روی دست گرفته اند.
عبدالنصیر مومند رئیس کمیسیون انتخابات ولایت غزنی، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که در این ولایت، مجموعاً ۴۰۶ مرکز ایجاد شده است که از اثر ناامنی، در روز برگزاری انتخابات ۲۳۳ مرکز رای دهی باز خواهد بود.
بر اساس معلومات وی در ولسوالی های رشیدان، اجرستان، ناوه، گیرو و جغتوی این ولایت، از اثر ناامنی هیچ انتخابات برگزار نمی شود.
به گفتۀ مومند در این ولایت، ۲۵۰ هزار تن برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده اند و به ولسوالی های بیشتر مواد انتخاباتی نیز انتقال داده شده است.
وی گفت: "با نیروهای امنیتی، مشترکاً برنامۀ تامین امنیت انتخابات را تهیه کردیم و امیدواریم که انتخابات شفاف برگزار گردد."
بر اساس معلومات مومند، آموزش دهنده گان به ولسوالی ها فرستاده شده اند تا به افراد نوگماشته شده در بخش انتخابات، آموزش دهند.
از سوی دیگر، باشندگان ولایت غزنی از تامین امنیت برگزاری انتخابات نگران اند.
سعدالله باشندۀ شهر غزنی، به آژانس خبری پژواک گفت که در کنار ولسوالی ها در شهر غزنی نیز وضعیت امنیت خوب نیست.
وی افزود: "هر شب بالای پوسته های کمربندی حمله میشود، فکر نمی کنم که انتخابات در فضای امن برگزار شود."
همچنان رحیم الله یک تن از باشندگان ولسوالی اندر ولایت غزنی، به آژانس خبری پژواک گفت که وضعیت این ولسوالی ها نیز خوب نیست.
وی گفت: "ما در فاصلۀ بسیار نزدیک به شهر غزنی قرار داریم، مناطق بیشتر ولسوالی ما تحت کنترول طالبان اند، فکر نکنم که مردم در انتخابات اشتراک کنند."
برخی باشندگان دیگر این ولایت نیز اظهارات مشابه داشته اند.
اما دوم څارن احمدخان سیرت مسئول مطبوعاتی قوماندانی امنیۀ ولایت غزنی، به پژواک گفت که برای تامین امنیت برگزاری انتخابات، برنامۀ منظم دارند.
وی افزود: "تمام ادارات امنیتی، با هماهنگی کمیسیون انتخابات، برای برگزاری روز انتخابات برنامۀ منظم را تهیه کرده و مطمئن هستم که انتخابات در فضای امن برگزار خواهد شد."
سیرت از مردم خواست که در روند انتخابات اشتراک کنند و به نامزد مورد علاقۀ شان رای دهند.
قرار است که انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان برگزار شود.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.