Add new comment

باشنده هاى شهرکندز درمعرض قحطى قراردارند

شهرکندز(پژواک، ٢ میزان ٩٨): باشندگان بیشتر کندز می گویند که اگر در این ولایت امنیت تامین نشود، آنها نمی توانند در انتخابات اشتراک کنند و به نامزد مورد علاقۀ خود رای بدهند.
در عین وقت، مقامات کمیسیون انتخابات در این ولایت میگویند که ۳۰ مرکز رای دهی، تحت تهدیدات بلند قرار دارد.
از سوی دیگر، مسئولان امنیتی این ولایت میگویند که برای تامین امنیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، آمادگی کامل داریم.
عنایت الله خلیق رئیس جامعه های مدنی در ولایت کندز، امروز در مورد موضوع فوق، به آژانس خبری پژواک گفت که سه حصۀ باشندگان این ولایت، از اثر ناامنی از حق رای دهی محروم اند.
خلیق افزود: "مشکلات امنیتی زیاد است، در مورد انتخابات به مردم آگاهی لازم داده نشده است، مدت ثبت نام تقویتی اندک بود و مورد دیگر مهم این است که مردم بالای این روند بی باوراند، بر اساس معلومات ما ۷۵ فیصد مردم ولایت کندز، به پای صندوق های رای رفته نمی توانند."
همچنان ذبیح الله باشندۀ شهر کندز، به پژواک گفت که بغیر از ولسوالی ها، وضعیت امنیتی در شهر کندز نیز قابل نگرانی است.
وی افزود: "در ولسوالی ها که انتخابات برگزار نمی شود؛ اما اگر امنیت تامین نشود، در شهر نیز مردم نمی توانند در انتخابات اشتراک کنند."
همچنان خالده یک تن دیگر از باشندگان شهر کندز، به آژانس خبری پژواک گفت که وضعیت امنیتی، در حدی نیست که زنان بتوانند رای دهند.
وی افزود: "در شهر کندز، برخی زنان رای خواهند داد؛ اما در ولسوالی ها هیچ امکان ندارد و اگر امنیت تامین گردد، همه چیز ممکن است."
همچنان سیف الله یک تن از باشندگان ولسوالی دشت ارچی، به آژانس خبری پژواک گفت که حدود یک ماه میشود که این ولسوالی، به دست طالبان سقوط کرده است؛ به همين خاطر در ولسوالی فوق، انتخابات برگزار نخواهد شد.
وی نیز یادآور شد که در مناطق بیشتر این ولایت، برگزاری انتخابات ناممکن است و مردم از حق رای دهی محروم اند.
اکثر دیگر باشندگان این ولایت نیز اظهارات مشابه داشتند.
در عین حال، حمیدالله بلوچ مسئول آگاهی عامه کمیسیون انتخابات در ولایت کندز، به آژانس خبری پژواک گفت که از جمله ۹۸ مرکز، ۳۰ مرکز رای دهی تحت تهدیدات بلند قرار دارد و در این مراکز، انتخابات برگزار نمی شود.
وی افزود: "ما آمادگی داشتیم که در تمام مراکز انتخابات برگزار شود؛ اما مسئولان امنیتی برای ما گفتند که امنیت ۶۸ مرکز را تامین کرده میتوانیم و در دو ولسوالی، هیچ انتخابات برگزار نمی شود."
از سوی دیگر، مل پاسوال رشید بشیر قوماندان امنیۀ کندز، به آژانس خبری پژواک گفت که نیروهای امنیتی در این ولایت، برای تامین برگزاری انتخابات آمادگی های کامل دارند.
وی افزود: "مردم باید هیچ نگران نباشند، نیروهای امنیتی تلاش دارند که امنیت را تامین نمایند؛ تامردم رای دهند."
قرار است چهار روز بعد، در تمام کشور انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.