Add new comment

شهرهرات (پژواک، ٣١ سنبله ٩٨): مسئولان کمیسیون انتخابات در هرات، از مسدود بودن ٣٠ مرکز رای دهی در ولسوالی های ناامن این ولایت خبر داده، ميگويند که حدود ٦٩ مرکز رای دهی ديگر زیر تهدیدهای بلند امنیتی قرار دارد.
احمد داوود صدیق زاده رئیس کمیسیون انتخابات هرات، امروز به آژانس خبری پژواک گفت: "از جمله ٣٠٠ مرکز رای دهی در هرات ٣٢ مرکز زیر تهدیدات امنیتی قرار داشت که از دیروز به این سو، دو مرکز دیگر هم تامین امنیت شده و فعلا حدود ٢٧٠ مرکز فعال مى باشد."
وی افزود که ٦٩ مرکز دیگر هم زیر تهدیدات امنیتی قرار دارد؛ اما این تهدیدات مانع  برگزاری انتخابات در این مراکز نخواهد شد.
صدیق زاده همچنان گفت: "ولسوالی های زیر تهدیدات بلند امنیتی؛ شامل کشک کهنه، کشک رباط سنگی، گلران، کهسان، چشت و اوبه ميباشند."
موصوف، عمده ترین نگرانی این کمیسیون را نا امنی در روز برگزاری انتخابات عنوان نمود.
در این حال، شماری از اعضای شورای ولایتی هرات، ناهماهنگی بین نیروهای امنیتی را دلیل افزایش حملات طالبان بر مراکز رای دهی انتخابات مى دانند.
وکیل احمد کرخی عضو  شورای ولایتی هرات، به پژواک گفت: "هیچ هماهنگی میان نیروهای امنیتی وجود ندارد؛ اگر نیروهای امنیتی تدابیر جدی امنیتی را می گرفتند، ما امروز در هرات اینقدر مناطق ناامن نمی داشتیم."
افزایش حملات طالبان مسلح در ولسوالی دوردست این ولایت، سبب شده است تا در حدود ٦٩ مرکز رای دهی، انتخابات زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار داشته باشد.
شماری از فعالان مدنی هرات، از حکومت می خواهند تا در راستای تامین امنیت مراکز زیر تهدیدات امنیتی، اقدامات جدی را روی دست بگیرند.
جواد عمید از فعالان مدنی هرات گفت: "امنیت ربط مستقیم در شفافیت انتخابات دارد، امیدواریم بخاطر شفافیت انتخابات، نيروهای امنیتی امنیت را تامین کنند."
در همین حال اداره محلی هرات، از اقدامات جدی برای تامین امنیت مراکز رای دهی انتخابات در ولسوالی های این ولایت، خبر می دهد.
عبدالقیوم رحیمی والی هرات گفت که برای تامین امنيت سه صد مرکز رای دهی در این ولایت، اقدامات جدی روی دست گرفته شده است.
موصوف افزود: "محلاتى که زير تهدید بلند بود، سر آن کار جریان دارد که همه سه صد مرکز را آماده بسازیم؛ تا همه بروند و رای دهند."
بنا به گفتۀ مسئولان ولایتی کمیسیون انتخابات، در هرات ٥٧١ هزار نفر واجد شرایط در این ولایت، ثبت نام کرده اند که در ششم میزان سال روان، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد.

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.