Add new comment

جلال آباد(پژواک، ۲۴ سنبله ۹۸): کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی میگوید که در مورد کارکرد درست ماشین های بایومتریک شرکت مربوطه، به ایشان اطمینان داده شده و امیدواراست که این بار در انتخابات هیچ مشکل تخنیکی و کمبود پیش نيايد.
ایشان این اظهارات را در جواب  راپور های نشر شده مشکلات ماشین های بایومتریک  در انتخابات ولسی جرگه گذشته کرد.
قراراست که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، به تاریخ ۶ میزان صورت گیرد، که کمیسیون مستقل انتخابات قبلا از آماده گی ها در انتخابات خبر داده است.
مسوولین ولایتی کمیسیون انتخابات ننگرهار هم اطمینان میدهند که در تمام ولسوالی های این ولایت، آمادگی ها برای انتخابات گرفته شده و فقط در ولسوالی های حصارک و شیرزاد، مشکلات کوچکی وجود دارد که مواد حساس انتخاباتى از طریق هوا ارسال خواهد شد.
قطب الدین رویدار کمیشنر و معاون کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی که در راس یک هیات به ولایت ننگرهار آمده بود، به تاریخ ۲۴ سنبله در یک نشست خبری گفت که تمام مواد حساس انتخاباتى به بیشتر مرکز ولایات انتقال یافته است.
وی در مورد ماشین های بایومتریک در انتخابات ولسی جرگه گفت که از سوی کمیسیون انتخابات و شرکت مربوطه، به ایشان اطمینان داده شده که در انتخابات پیش رو مشکلی وجود نخواهد داشت.
رویدار افزود که تا اکنون ۷۰ شکایت از نامزدان مختلف در کمپاین های انتخابات پیش رو ثبت شده که به موقع به آنها رسیدگی شده است.
همزمان عبدالوکیل حنیفی رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی ننگرهار، در این نشست خبری گفت که در تمام ولسوالی های این ولایت، جهت ثبت شکایات در روز انتخابات، مامورين را مقرر نموده و از مردم خواست تا در ثبت شکایات با آنها کمک نمایند.
ذبیح الله وگری رییس دفتر ولایتی انتخابات ننگرهار گفت که  مواد حساس روز انتخابات، به دفتر ولایتی انتقال یافته که طی تقسیم اوقات، الی شش میزان به تمام مراکز و ولسوالی ها انتقال خواهد یافت.
وی افزود که هنوز هم در ولسوالی های حصارک و شیرزاد مشکلاتی وجود دارد، که نمیتوانند از طریق زمین اکمالات کنند؛ اما از سوی نیروهای هوایی به ایشان اطمینان داده شده که به این ولسوالی ها، مواد حساس و کارمندان را از طریق هوا انتقال خواهند داد.
بر اساس معلومات وی، در ننگرهار ۳۹۵ مرکز و ۲۵۳۴ محل وجود دارد که با ۲۸ آمر و ۱۵۸ معاون و ۱۶۰۰۰ کارمند در روز انتخابات خدمات ارایه خواهند کرد.
وی گفت که هنوز هم در ولسوالی های دوردست کمبود کارمندان زن وجود دارد که با مرکز این مشکل را شریک ساخته اند تا در آن مکان ها عالمان دین و اشخاص موسفید را به جای کارمندان زن به کار گیرند.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.